  • 1. Data: 2005-05-19 12:35:46
    Temat: Pomyłka w wypłaceniu pensji
    Od: "lestat" <l...@w...pl>

    Dziś dstałem list, ze pomyłkowo wypłacono mi większa pensję, bodajże
    o 150 zł. Nie wiem czy brutto, czy netto. Okazało się, ze wypłacono tak
    conajmniej kiludzisięciu osobom. Wszyscy mieli różne kwoty, gdyż były to
    pieniądze z nadgodzin. Zostały one dwa razy naliczone, w grudniu
    (prawidłowo) i w marcu, ponownie wyplacono nam nadgodziny grudniowe. Prosza
    o podpisanie pisma, w którym oswiadczam, ze mogą odjąć w dwóch ratach tą
    nadwyżkę. Czy muszę to podpisywać? Jesli nie podpisze, to jakie są tego
    konsekwencje? Jak to wygląda w świetle prawa? Czy mogą wejść jakos na moje
    zarobki? Dodam tylko, ze rozliczenie zarobków dokonuje firma wynajęta przez
    moja firmę. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie.
    Moim zdaniem, nie niech się wypchaja... i wcale nie musze tego podpisywać i
    zwracac tych pieniędzy, to jest ich błąd. Zawsze mnie rozlicza sie za błędy
    i ja musze płacić!

    Z góry dziękuje za pomoc, zwłaszcza ta fachową. A może ktos zna jakieś
    strony internetowe, paragrafy prawne, dotyczące takiej sytuacji?

  • 2. Data: 2005-05-19 12:44:48
    Temat: Re: Pomyłka w wypłaceniu pensji
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik lestat napisał:

    > Z góry dziękuje za pomoc, zwłaszcza ta fachową. A może ktos zna jakieś
    > strony internetowe, paragrafy prawne, dotyczące takiej sytuacji?

    Art. 87 i 91 Kodeksu pracy.

    Zawsze mogą wytoczyć proces cywilny.

    M.

  • 3. Data: 2005-05-19 12:45:35
    Od: "lestat" <l...@w...pl>

    > Art. 87 i 91 Kodeksu pracy.
    >
    > Zawsze mogą wytoczyć proces cywilny.
    >
    > M.

    A czy ja nie moge w tym wypadku wytoczyć procesu, ze za błędy trzeba
    płacić? Moge ich przeciez do sądu pracy podac i nie tylko ja, ale cała
    rzesza pracowników. 150 zł to dla mnie nie są pieniądze na waciki, choć też
    nie jest taka wielka, ale dla samej zasady. Pracodawcy i urzędy potrafią
    tylko rządać...

  • 4. Data: 2005-05-19 12:49:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik lestat napisał:

> [...]
    > nie jest taka wielka, ale dla samej zasady. Pracodawcy i urzędy potrafią

    A za co? Bo oni za bezpodstawne wzbogacenie.

    M.

  • 5. Data: 2005-05-19 13:00:19
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: lestat [Thu, 19 May 2005 14:45:35 +0200]:

    > Moge ich przeciez do sądu pracy podac i nie tylko ja,
    > ale cała rzesza pracowników.

    Ciekawa tylko jestem co im niby zarzucicie ;) Mozesz sie
    tu pochwalic jaki zarzut wymysliles? ;)

    > 150 zł to dla mnie nie są pieniądze na waciki, choć też
    > nie jest taka wielka, ale dla samej zasady. Pracodawcy
    > i urzędy potrafią tylko rządać...

    Chyle czoła, Robinie z Loxley ;P Najbardziej prawdopodobnym
    efektem bedzie wywalenie Cie z roboty na zbity pyszczek przy
    pierwszej nadarzajacej sie okazji. I slusznie, tez nie lubie
    nieuczciwych pracownikow.

    Kira

  • 6. Data: 2005-05-19 13:06:04
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kira wrote:

> [...]
    > efektem bedzie wywalenie Cie z roboty na zbity pyszczek przy
    > pierwszej nadarzajacej sie okazji. I slusznie, tez nie lubie

    Kurcze to jest fajny test na uczciwość ;-)
    Bo jak nie chce oddać tego, na co nie zapracował, to niewykluczone, że
    na pensję też nie zapracowuje, tylko sie obija ;-).

    A do lestata - dla zasady to powinieneś te pieniądze oddać. jak już
    mówisz o zasadach.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2005-05-19 13:08:33
    Od: "Gabriel" <g...@w...pl>

    > Chyle czoła, Robinie z Loxley ;P Najbardziej prawdopodobnym
    > efektem bedzie wywalenie Cie z roboty na zbity pyszczek przy
    > pierwszej nadarzajacej sie okazji. I slusznie, tez nie lubie
    > nieuczciwych pracownikow.

    hola hola, jak pracujesz na kasie, lub zajmujesz sie czyms waznym w firmie
    i pomylkwo wezmiesz do domu 200 zl lub zrobisz cos pomylkowo waznego
    to firma idzie na ugode taka , ze sam sie zwalniasz!
    a jak pomyla sie sami to grzecznie chca zwrotu, wiec nie dziwie sie,
    ze sie ktos wqrza

  • 8. Data: 2005-05-19 13:12:16
    Od: "lestat" <l...@w...pl>

> [...]
    > efektem bedzie wywalenie Cie z roboty na zbity pyszczek przy
    > pierwszej nadarzajacej sie okazji. I slusznie, tez nie lubie

    Jestem uczciwy, nie znasz mnie, wiec nie oceniaj. Sytuacja jest taka, ze
    sama firma, która mnie zatrudnia, nie zajmuje sie płacami, to jest błąd
    firmy zajmującej sie płacami mojego pracodawcy. Dowiedzieliśmy sie, ze nasz
    pracodawca nie bedzie wyciągał konsekwencji za nie zwrócenie pieniędzy,
    żaden radca prawny nie odniesie sie do tego i ta decyzja nie bedzie miała
    wpływau na dalsze zatrudnienie. Tak nam powiedziano. To tylko ta firma
    prubuje odzyskać jak najwięcej.
    Dodam tylko, ze gdyby miało to wpływa na pracownika, który zrobił taki bład,
    to napeno bez namysłu bym to zwrócił, bo mylić sie jest rzeczą ludzką.
    Szkoda tylko, ze jak my sie pomylimy, to nie ma gadania, trzeba ponieść
    konsekwencje finansowe.

  • 9. Data: 2005-05-19 13:23:04
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: lestat [Thu, 19 May 2005 15:12:16 +0200]:

    > Jestem uczciwy, nie znasz mnie, wiec nie oceniaj.

    Zamierzasz przywlaszczyc sobie nie swoje pieniadze. Jesli
    to Twoim zdaniem uczciwe, to mamy zupelnie inna definicje
    uczciwosci jak widac.

    > Sytuacja jest taka, ze sama firma, która mnie zatrudnia,
    > nie zajmuje sie płacami, to jest błąd firmy zajmującej sie
    > płacami mojego pracodawcy.

    A co to zmienia w kwesti wlasnosci tych pieniedzy?

> [...]
    > nie odniesie sie do tego i ta decyzja nie bedzie miała
    > wpływau na dalsze zatrudnienie. Tak nam powiedziano.

    No to masz szczescie: zatrudniles sie u czlowieka rownie
    uczciwego jak Ty sam ;> Jak zakladam chodzi o to, ze Twoja
    firma i tak nic na tym nie traci? Jesli tak, to co mu wisi,
    w koncu jego firma dostala prezent ;P

    Chyba jednak czas ten kraj olac...

    > To tylko ta firma prubuje odzyskać jak najwięcej.

    Co Cie oczywiscie cholernie dziwi, bo Ty wlasnych pieniedzy
    wcale nie probowalbys odzyskac. O czym zreszta dobitnie ten
    tekst swiadczy:

    > Szkoda tylko, ze jak my sie pomylimy, to nie ma gadania,
    > trzeba ponieść konsekwencje finansowe.

    Masz pretensje, ze musisz placic za wlasne bledy, ale rzecz
    jasna tamta firma nie powinna o to pretensji miec. Tak? ;)

    Daj spokoj, Robinie. Usprawiedliwiasz tylko swinstwo, ktore
    chcialbys wywinac, nic wiecej.

    A realne szanse na to i tak masz podejrzewam niewielkie bo
    jakby nie patrzec, te pieniadze nie sa Twoje.

    Kira

  • 10. Data: 2005-05-19 13:24:30
    Od: "Audyt" <m...@w...pl>

    lestat wrote:
    Szkoda tylko, ze jak my sie pomylimy, to nie ma
    > gadania, trzeba ponieść konsekwencje finansowe.

    To znaczy, ze gdybys , dajmy na to, placil za gazete 10 PLN i bys sie
    pomylil, i dal kasjerowi 100 PLN, to ten kasjer, tez mogl by Ci powiedziec,
    ze "sorry, za bledy trzeba placic"? Gratuluje podejscia.

    Mariusz Duszczyk
    md5. IT support
    http://www.md5.pl
    mail: m...@m...pl