  • 1. Data: 2006-01-14 11:31:03
    Temat: zawarcie umowy
    Od: "Rafal Morawski" <r...@r...net>

    Witam

    posiadam firme produkujaca oprogramowanie
    chcialbym zlecic napisanie programu pracownikowi jaka mam zawrzec umowe z
    nim na wykonanie apliakacji dla nas ktora my bysmy sprzedawali
    a pracownik tego by juz nie mogl robic. chodzi o to zebysmy my mieli prawa
    do jej sprzedazy. pomysl jest nasz tylko pracownik przelewa to na forme kodu
    i programuje to co my wymyslilismy. jak to wyglada prawnie.
    czy to wystarczy sama umowa o dzielo? czy musi to byc inna forma umowy?
    prosze o pomoc lub wskazanie linka do takiej umowy. dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2006-01-14 14:12:47
    Temat: Re: zawarcie umowy
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2006 12:31:03 +0100, Rafal Morawski napisał(a):

> [...]
    > czy to wystarczy sama umowa o dzielo? czy musi to byc inna forma umowy?
    > prosze o pomoc lub wskazanie linka do takiej umowy. dziekuje za pomoc.

    Jeżeli to wasz pracownik i wykonuje ten program w ramach czynności
    służbowych to wasza firma posiada wyłączne prawa majątkowe do tego programu
    i kodów żrodłowych.I nie trzeba do tego żadnej dodatkowej umowy.

    Jezeli to nie jest pracownik, tylko zlecacie wykonanie dzieła w postaci
    programu to należy jako jeden z punktów umowy zawrzeć postanowienie, że
    wykonawca przekazuje wyłączne prawa majątkowe do programu i kodów
    źródłowych.

    --
    Mieczysław
    ----