  • 1. Data: 2006-01-14 09:26:47
    Temat: Prawo pracy - urlop bezpłatny
    Od: "madamjo" <j...@w...pl>

    Witam
    Oto problem:
    Pracownikowi urzędu państwowego przysługuje od stycznia urlop za bieżący
    rok, 26 dni, chce jednak otrzymać w tej chwili 3 tygodnie urlopu
    bezpłatnego, czy są jakieś przepisy wykonawcze do tej części kodeksu pracy?
    Konkretnie: czy można udzielić pracownikowi urlopu bezpłatnego wtedy gdy nie
    wykorzystał przysługującego mu urlopu?
    Dodam, że przepisy dot. urzędników i pracowników służb cywilnych tego
    problemu nie regulują.
    będę wdzięczna za podpowiedź
    pozdrawiam
    madamjo

  • 2. Data: 2006-01-14 10:05:37
    Temat: Re: Prawo pracy - urlop bezpłatny
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

> [...]
    > nie
    > wykorzystał przysługującego mu urlopu?
    > Dodam, że przepisy dot. urzędników i pracowników służb cywilnych tego
    czy dostanisz urlop bezplatny zalezy tylko i wylacznie od pracodawcy,
    pracodawca moze sie nie zgodzic i nic nie zrobisz

  • 3. Data: 2006-01-14 10:29:11
    Od: "madamjo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Zdzislaw" > czy dostanisz urlop bezplatny zalezy tylko i
    wylacznie od pracodawcy,
    > pracodawca moze sie nie zgodzic i nic nie zrobisz

    To wiem, ale to ja (zajmuję się kadrami) mam dać odpowiedź mojemu szefowi -
    pracodawcy czy wolno w takiej sytuacji udzielić urlopu. On zgodzi się,
    jeżeli przepisy nie zabraniają udzielania urlopu bezpłatnego gdy pracownik
    ma niewykorzystany urlop przysługujący mu normalnie. Niestety nie znam
    przepisów wykonawczych do kodeksu w tym zakresie.
    madamjo

  • 4. Data: 2006-01-14 11:34:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    madamjo napisał(a):

> [...]
    > ma niewykorzystany urlop przysługujący mu normalnie. Niestety nie znam
    > przepisów wykonawczych do kodeksu w tym zakresie.

    Można udzielić urlopu bezpłatnego na pisemne żądanie pracownika nawet
    gdy ma on "wolny" urlop płatny.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."