  • 1. Data: 2004-08-23 11:19:12
    Temat: zastaw pod dowod osobisty
    Od: maciej <k...@c...to.waw.pl>

    witam

    czy mozna zadac zostawiania dowodu osobostego jako formy zastawu?
    Wczoraj w jednym z warszawskim centrow handlowych chcielismy wypozyczyc
    wozek-zabawke dla synka. Pani oprocz kaucji zazadala zostawienia dowodu.
    Nie chciala przepisac danych - dowod mial byc u niej do chwili zwrotu wozka.
    jak to wyglada od strony prawnej?

    pozdrawiam

    maciek

  • 2. Data: 2004-08-23 13:02:47
    Temat: Re: zastaw pod dowod osobisty
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    maciej <k...@c...to.waw.pl> napisał:

    >Pani oprocz kaucji zazadala zostawienia dowodu.
    Kto zatrzymuje cudzy dowód osobisty, podlega karze ograniczenia
    wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny (ustawa o ewidencji ludności
    i dowodach osobistych).

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-08-23 13:06:34
    Od: Mr Dygi <d...@S...fm>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> wrote in

    > Kto zatrzymuje cudzy dowód osobisty, podlega karze ograniczenia
    > wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny (ustawa o ewidencji ludności
    > i dowodach osobistych).

    A mozna jakis artykul prosic? Nr?

    --
    Krzysztof Szynter :'''. :. : *
    Dygi GG 1027078 :...' ..... : : : ..... . . . . . .....

  • 4. Data: 2004-08-23 14:02:01
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Mr Dygi napisał:

    > A mozna jakis artykul prosic? Nr?

    Bieresz wyszukiwarkem zwanom gógle o ładresie www.google.pl .
    Wyźteroz zaznacz to co nabajdórzył kolega w wczyśnijszym wontku, czyli
    "Kto zatrzymuje cudzy dowód osobisty, podlega karze ograniczenia"

    Wpisójesz to ftą wyszókiwarkem, czynionc tak : Kontrol ce, i kontrol
    fau ..." naciskosz enter, i masz oto taki wynik :

    http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-8&q=Kto+zat
    rzymuje+cudzy+dow%C3%B3d+osobisty%2C+podlega+karze+o
    graniczenia&btnG=Szukaj+z+Google&lr=

    A artykóła to se jusz poszukej, co ja ci bendem literki szczytywał...

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 5. Data: 2004-08-23 16:27:55
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Mr Dygi <d...@S...fm> napisał:

    >A mozna jakis artykul prosic? Nr?
    Można - art. 55 ustawy z dn. 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych (tekst jednolity ogłoszony w Dz. U. z 2001 r.
    Nr 87, poz. 960).

    Artur Golański

  • 6. Data: 2004-08-24 11:17:18
    Od: maciej <k...@c...to.waw.pl>

    Użytkownik Artur Golanski napisał:

    > Kto zatrzymuje cudzy dowód osobisty, podlega karze ograniczenia
    > wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny (ustawa o ewidencji ludności
    > i dowodach osobistych).

    dzieki
    pojde zaaresztowac te pania :)
    tak BTW okazalo sie ze to raczej nagminna praktyka stosowana w calym
    kraju - to na podstawie zapytania na liscie pl.soc.dzieci

    pozdrawiam

    maciek

  • 7. Data: 2004-08-24 11:29:05
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    to jest wogole bardzo powazny problem, moze napisz do prezydenta :)

  • 8. Data: 2004-08-24 22:44:56
    Od: Krzysztof Szynter <d...@S...fm>

    > Można - art. 55 ustawy z dn. 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i
    > dowodach osobistych (tekst jednolity ogłoszony w Dz. U. z 2001 r.
    > Nr 87, poz. 960).

    Dzieki sliczne.

    --
    Pozdrawiam :'''. :. : *
    Krzysztof Szynter :...' ..... : : : ..... . . . . . .....

  • 9. Data: 2004-08-25 07:46:29
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Artur Golanski wrote:

    > Kto zatrzymuje cudzy dowód osobisty

    Zatrzymuje, a nie prosi o pozostawienie.

    KG

  • 10. Data: 2004-08-25 08:29:01
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Artur Golanski wrote:
    > Tak, napisałem "zatrzymuje" - znów ci coś nie pasuje ?

    tak, zażądanie dowodu w zastaw nie jest czynem zabronionym.

    > A z kontekstu pytania wynika, że owa pani 'zatrzymuje', ponieważ nie
    > wystarcza jej spisanie danych, ale uzależnia zwrot/oddanie DO od
    > spełnienia zwrotu wypożyczonej rzeczy.

    To Ty uwielbasz dokładne cytowanie pytania. Więc może zrób to teraz.

    KG