  • 1. Data: 2004-08-23 12:10:59
    Temat: Rozboj - proba ugody
    Od: slrn <s...@o...pl>

    Witam...

    Kilka miesiecy temu zostalem ofiara rozboju. Przestepstwo z Art. 280. §1
    . Ograbiono mnie z telefonu wartego okolo 800 zl. Pierwszego sprawce (17
    lat) zatrzymano nastepnego dnia, drugiego (18-19 lat) 2 tygodnie pozniej.
    Teraz sytuacja wyglada w sposob nastepujacy rodzice drigiego kolesia
    dzwonili do mnie do domu i mowia, ze maja numer z prokuratury i chca
    pienieznie zadoscuczynic straty za zlagodzenia kary.

    1. Skad prokuratura ma prawo podawac moj numer telefonu ?
    2. Do kogo mam sie zwrocic chcac wyjasnic sprawe ujawnienia danych
    osobowych ?
    3. Czy godzic sie na zadoscuczynienie od rodzicow czy wszczac proces
    powodztwa cywilnego? Ktora opcja bedzie bardziej oplacalna finansowo ?
    Ile moge otrzymac za straty moralne ? Przy ktorej opcji bandyta grozi
    powazniejsza kara ?

    Pozdrawiam!
    slrn

  • 2. Data: 2004-08-23 12:36:42
    Temat: Re: Rozboj - proba ugody
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > powodztwa cywilnego? Ktora opcja bedzie bardziej oplacalna finansowo ?
    > Ile moge otrzymac za straty moralne ? Przy ktorej opcji bandyta grozi

    a nie bylbys zadowolony jak typ dostanie 2 lata, bo tyle najmniej dostanie,
    jezeli mial cos w lapie, a tak mozesz zeznac
    ma minimum 3 lata.

    P.

  • 3. Data: 2004-08-23 12:41:47
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik slrn napisał:

    > Kilka miesiecy temu zostalem ofiara rozboju. Przestepstwo z Art. 280. §1
    > . Ograbiono mnie z telefonu wartego okolo 800 zl.

    A praktycznie identyczny przypadek miałem na Bródnie ... lat temu 4 ...

    > Pierwszego sprawce (17 lat) zatrzymano nastepnego dnia, drugiego (18-19 lat)
    > 2 tygodnie pozniej.

    To u mnie było to zatrzymanie chwilę po wydarzeniu z moim telefonikiem
    w kieszeni ;)

    > Teraz sytuacja wyglada w sposob nastepujacy rodzice drigiego kolesia
    > dzwonili do mnie do domu i mowia, ze maja numer z prokuratury i chca
    > pienieznie zadoscuczynic straty za zlagodzenia kary.

    W aktach sprawy, które mają prawo przeglądać Jest twoje imię, nazwisko
    , adres ... Spokojnie po tym mogli ustalić nr telefonu ... Nie mówię,
    że było inaczej ... ale tego raczej nie udowodnisz ;)
    Swoją droga rodzice tamtych co mnie napadli , też jeszcze przed
    rozprawą w sądzie sypali mi na korytarzu groszem rzędu kilkaset zotych
    ... Przyjąłem tylko kasę za zwrot kosztów podróży, bo nie chciało mi
    się łazić po kasach sądu ;>

    > 1. Skad prokuratura ma prawo podawac moj numer telefonu ?

    Może inaczej - w KPK chyba nie ma info, że nie ma prawa ;(

    > 2. Do kogo mam sie zwrocic chcac wyjasnic sprawe ujawnienia danych
    > osobowych ?

    Do prokuratora ? Do rodziców ? Może dadzą ci to na piśmie, że
    otrzymali ten numer od prokuratora X ;)

    > 3. Czy godzic sie na zadoscuczynienie od rodzicow czy wszczac proces
    > powodztwa cywilnego?

    Bierz kasę od rodziców ... Na cywilnym za dużo nie wskórasz ... Karny
    zobowiąże ich dio naprawienia szkody ... np oddanie telefonu,
    zapłacenie równowartości , da im zawiasy i takie tam ... oni już swoje
    przeszli ... podejrzewam, że przynajmniej pare godzin w śledczym
    posiedzieli ;) Moi siedzieli 2 tygodnie ... ponoć do dziś porady
    psychologów są wymagane ;>

    > Ktora opcja bedzie bardziej oplacalna finansowo ?

    Czasowo - wzięcie kasy od nadgorliwych rodziców, ktorzy zyli w blogiej
    nieswiadomosci, ze maja grzeczne dzieci .. Jakbys chcial to "potarguj"
    sie z rodzicami , by wydebic jak najwiekszy grosz ... warunek -
    zachowujesz sie honorowo i nie wchodzisz pozniej na cywila ;)
    Gwarantuje, ze i to podciagnie sie pod kare ... wyobraz sobie rodzicow
    jeczacych dzieciakom po stracie dodatkowej kasy .
    > Ile moge otrzymac za straty moralne ? Przy ktorej opcji bandyta grozi
    > powazniejsza kara ?

    Ile ? Sadowo - gorsze ... Polska to nie USA ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 4. Data: 2004-08-23 12:52:00
    Od: "Muminos" <bleele lel @dup.pl>

    Uzytkownik "slrn" <s...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]

    > powodztwa cywilnego? Ktora opcja bedzie bardziej oplacalna finansowo ?
    > Ile moge otrzymac za straty moralne ? Przy ktorej opcji bandyta grozi

    ja osobisie nie bralbym kasy od rodzicow -koles dostanie zawiasy

    ale myslalbym tak:
    kij z 800 zl , bydle musi poniesc kare, i byc moze tym ze dostanie zawiasy
    itd. uratujsze mu cale zycie

  • 5. Data: 2004-08-23 18:08:24
    Od: "kaowuael" <k...@o...pl>

    a moze powiedziec ze te bydlaki dzwonia z pogrózkami, ze pobija i takie tak
    karalne ?
    pewnie by im jeszcze troszke dowalili :d

  • 6. Data: 2004-08-23 18:12:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cgcoos$p7c$1@nemesis.news.tpi.pl>, Stasio Podróżnik wrote:

> [...]

    Jeśli nie utajniłeś danych, to ci, co Cię napadli mają prawo wglądu do
    wszystkich papierów, a więc i do Twoich danych.

    > Bierz kasę od rodziców ...

    Nie brać kasy. Jakby wszyscy tak robili, to okazałoby się, że warto
    kraść i napadać, bo w najgorszym wypadku, jak złapią, to się po prostu
    odda to, co się ukradło, a wiadomo, że nie zawsze złapią, więc na
    pewno będzie się do przodu. Gnój musi być karany i nawet jak dostanie
    zawiasy, to następnym razem będzie recydywa.

    >Na cywilnym za dużo nie wskórasz ...

    Cywilny nie jest konieczny, składasz wniosek adhezyjny. Ale o tym
    wszystkim powinien Ci powiedzieć prokurator, albo policja (nawet
    wręczają specjalne kartki z prawami, jakie Ci przysługują). Musisz
    domagać się od nich pełnej informacji.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 7. Data: 2004-08-23 18:44:18
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > pewno będzie się do przodu. Gnój musi być karany i nawet jak dostanie
    > zawiasy, to następnym razem będzie recydywa.

    zawiasy to w zawieszeniu wyrok tak?
    Jestes pewna ze za rozboj w zawieszeniu daja?

    P.

  • 8. Data: 2004-08-23 18:45:16
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > a moze powiedziec ze te bydlaki dzwonia z pogrózkami, ze pobija i takie
    tak
    > karalne ?
    > pewnie by im jeszcze troszke dowalili :d

    no nie az tak bezczelnie to lepiej nie bo oni kiedys wyjda :)

    P.

  • 9. Data: 2004-08-23 19:00:15
    Od: slrn <s...@o...pl>

    Użytkownik Muminos napisał:

    > ja osobisie nie bralbym kasy od rodzicow -koles dostanie zawiasy
    >
    > ale myslalbym tak:
    > kij z 800 zl , bydle musi poniesc kare, i byc moze tym ze dostanie zawiasy
    > itd. uratujsze mu cale zycie

    Odmowilem przyjecia kasy...
    Bede sie starac o pieniadze w procesie cywilnym.

    Dzwonilem takze do prokuratora i poinformowal mnie ze zadnych danych
    nikomu nie podawal bo nie ma do tego prawa. Sa one chronione.
    Matka dresa mowi teraz ze to jej adwokat wzial dane od prokuratora.

    Pozdrawiam!
    slrn

  • 10. Data: 2004-08-23 19:37:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "slrn" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Skad prokuratura ma prawo podawac moj numer telefonu ?

    Dawać nie ma prawa. Ale jest w protokole zawiadomienia i świadka, więc
    przeglądając akta mieli prawo zobaczyć.

    > 2. Do kogo mam sie zwrocic chcac wyjasnic sprawe ujawnienia danych
    > osobowych ?

    Do sejmu, że taką ustawę stworzył. Dla rozbawienia, to w sprawcach o
    wykroczenia utajnia się dane pokrzywdzonych. Pozostaje w protokole imię i
    nazwisko.

> [...]
    > powodztwa cywilnego? Ktora opcja bedzie bardziej oplacalna finansowo ?
    > Ile moge otrzymac za straty moralne ? Przy ktorej opcji bandyta grozi

    Ja bym się na zadośćuczynienie zgodził. Nie ma przecież większego sensu
    sądzić się z nimi o coś, co chcą sami dać. Po za tym teraz masz spore pole
    do popisu. 800 zł, to za komórkę. A za nieprzyjemności i kłopoty? Można z
    nich coś tam wydobyć. Po wyroku dobrze będzie, jak dostaniesz swoje 800 zł.

    Co do sądu i kary, to jeśli wcześniej sprawcy nie byli karani i nie użyli
    niebezpiecznego narzędzia oraz jakoś poważnie Cię nie poturbowali, to i tak
    dostaną karę w zawiasach. Co najwyżej otwartą kwestą pozostaje jakich. Jeśli
    zaś latali z nożem, to im nawet naprawa szkód niewiele pomoże.