  • 1. Data: 2003-01-23 21:39:50
    Temat: zastaw na dokumentach
    Od: "Deffendi" <d...@a...net>

    Mam pytanie!
    Wstąpiłem na wojenną ścieżkę z moją byłą uczelnią! Nie będę wgłębiał się w
    szczegóły bo to może trochę zająć ale fakt jest taki, że uczelnia żąda ode
    mnie zapłaty za 2 zaległe raty czesnego których zasadność jest właśnie
    między innymi tematem sporu. Bardzo niemiła pani w dziekanacie uczelni
    twierdzi, że jeżeli nie uiszczę opłaty nie wyda mi mojego świadectwa
    maturalnego. I moje pytanie jest właśnie o to czy uczelnia może sobie
    zatrzymać dokumenty (w regulaminie nic o tym nie ma) i uzależniać ich
    wydanie od uiszczenia przeze mnie opłaty. I czy jeżeli jest napisane w
    regulaminie, że na odwołanie od decyzji rektora mam 14 dni od daty jej
    dostarczenia a ja od 2 miesięcy nic od nich nie dostałem (podobno pismo
    wróciło do nich bo nie odbierałem z poczty!) to zważając na to że pismo
    wysłali do mnie 6 grudnia termin odwołania już minął?

    Jak to jest z tymi listami poleconymi? wystarczy tylko wysłać do adresata i
    już można uważać ze dochowało się należytej staranności i adresat został
    powiadomiony? A co jeżeli mnie w tym czasie nie było w kraju?

    Pozdrawiam
    Piotrek O.

  • 2. Data: 2003-01-24 14:12:44
    Temat: Re: zastaw na dokumentach
    Od: "Kidprotect" <f...@k...pl>

    Użytkownik "Deffendi" <d...@a...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > zatrzymać dokumenty (w regulaminie nic o tym nie ma) i uzależniać ich
    > wydanie od uiszczenia przeze mnie opłaty.

    Uczelnia nie ma prawa zajac Twojego swiadectwa maturalnego, gdyz stanowi ono
    Twoja wlasnosc i jest dokumentem urzedowym. Cwiczylem kiedys taka sprawe w
    studium policealnym, gdzie wlasciciel sie uparl, zeby nie oddawac
    sluchaczowi swiadectwa dojrzalosci za zaleglosci w oplatach, sluchacz
    interweniowal w kuratorium i skonczylo sie ostra kontrola w szkole, a
    dokumenty trzeba bylo wydac. Pytanie tylko, do kogo zglaszac sie z
    interwencja w przypadku uczelni wyzszej - tego juz nie wiem.

    Pozdrowienia,
    Jakub Spiewak

    Fundacja KIDPROTECT - swiat przyjazny dzieciom
    www.kidprotect.pl f...@k...pl
    Internet Przyjazny Dzieciom - www.kidprotect.pl/ipd
    StopPedofilom! - www.kidprotect.pl/stoppedofilom