    From: "bubu" <j...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: zasiłek pogrzebowy
    Date: Sat, 1 Apr 2006 08:14:09 +0200

    Użytkownik czarelka <c...@w...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:e0jufu$fid$...@i...gazeta.pl...
    > Witam.
    > Czy po śmierci osoby która była na zasiłku przedemerytalnym tzw.
    > "pomostowym" przysługuje rodzinie zasiłek pogrzebowy , bo właśnie moja
    > znajoma została odesłana z ZUS-u z kwitkiem.
    > Może ktoś miał podobny przypadek ?
    >
    > ---
    > pozdrawiam

    A czy Twoja znajoma przedłożyła właściwe dokumenty ???
    Ja już po pogrzebie musiałem dostarczyć do ZUS-u nast.dok.

    1.Fakturę z zakładu pogrzebowego za trumnę i dokonanie pogrzebu lub
    kremacji .
    2.Akt zgonu
    3.Dowód osobisty osoby uprawnionej i załatwiającej pogrzeb
    4.Numer konta bankowego w/w osoby

    Nic więcej.

    To wszystko.Od dnia 1 marca br wypłacany zasiłek wynosi 5057.24 PLN
    Właśnie przechodziłem tą procedurę i taką kwotę przelano mi na moje konto.
    Zmarła osoba była emerytem. Sądzę,że przy zasiłku przedemerytalnym ,
    pomostowym
    też są pobierane składki na należny zasiłek pogrzebowy.
    Jacek