  • Data: 2008-03-03 15:06:38
    Temat: zasiedzenie a dziedziczenie i in. pomocy!
    Od: "Joanna" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    dzis zapadl wyrok w sprawie mojej babci dotyczacej zasiedzenia dzialki
    znajdujacej sie tuz przy jej posesji.Dzialaka byla uzytkowana od 1946 r.
    przez matke mojej babci, ktora nastepnie w 1986r. zapisalam majatek babci,
    oczywiscie bez tej dzialki ktora uzytkowali, ale nie mieli na nia
    dokumentow.
    Babcia wniosla o zasiedzenie, ale sad odrzucil pozew, poniewaz nie chce do
    zasiedzenia policzyc lat zasiedzenia mojej prababci - czyli od wojny i
    uznaje zasiedzenie dopiero od sierpnia 1990 r. Skad taka data?Poniewaz w
    2000 roku, po blisku 50 latach pojawil sie na terenie dzialki urzad miasta i
    przeprowadzil jakis pomiar i mapke, Sad odrzucil zasiedzenie.Sedzia uznal,
    ze wie,bo byl w terenie, ze babcia faktycznie to uzytkowla przez cale
    dziesieciolecia, ale ze uzytkowala w zlej wierze i ze musialoby minac 15
    lat, a nie minelo.
    Moze chaotycznie opisane, ale..
    Czy jest sens sie odwolywac?
    Jakich argumentow urzyc?
    Babcia wydala juz na adwokata, teraz koszty przegranej sprawy ponad tysiac
    zloty, czy jest jakas szansa i warto wydawac kolejne pieniadze, znaczy sie
    zaciagac kredyt na sprawe?
    Z gory dziekuje.
    Pozdrawiam, Asia