  • 1. Data: 2003-10-27 12:50:19
    Temat: zapłacony a nie odebrany towar
    Od: " sylwek" <k...@g...WYTNIJ.pl>

    Witam wszystkich
    kotrahent 4 lata temu nabył od mojej firmy towar - konretnie są to zabytkowe
    parowozy, na krórych kupno dostał pozwolenie od konserwatora zabytków, w
    umówionym czasie zapłacił za nie cenę nabycia. niestety, nie odebrał ich do
    tej pory.
    mój problem polega na tym jak od firmy wyegzekwować odebranie towaru. w tej
    chwili zakład na terenie kttórego stoją te lokomotywy, jest liwidowany
    fizyczniei one po prostu przeszkadzają. poza tym nie chcę brać
    odpowiedzialności za ew. uszkodzenie, zdekompletowanie gdyby gościu upomniał
    sie o nie za powiedzmy 10 lat. nadmienie że te lokomotywy miały być
    przekazane przez nabywcę do muzeum (nabywca występował jako ofiarodawca
    eksponatu, niestety w międzyczasie muzeum zostąło zlikwidowane z braku
    funduszy na jego utrzymanie)

    z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
    Sylwek

  • 2. Data: 2003-10-27 19:33:38
    Temat: Re: zapłacony a nie odebrany towar
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kodeks cywilny:

    Art. 551. § 1. Jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z odebraniem rzeczy
    sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i
    niebezpieczeństwo kupującego.

    § 2. Sprzedawca może również sprzedać rzecz na rachunek kupującego,
    powinien jednak uprzednio wyznaczyć kupującemu dodatkowy termin do
    odebrania, chyba że wyznaczenie terminu nie jest możliwe albo że rzecz
    jest narażona na zepsucie, albo że z innych względów groziłaby szkoda. O
    dokonaniu sprzedaży sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić
    kupującego.

    No to ja bym wyznaczył im nowy termin i po jego upływie sprzedał parowozy
    za przysłowiową złotówkę do muzeum, albo gdzieś indziej. Jeśli temat
    rzucisz na grupie pl.misc.kolej, to na pewno znajdą się chętni do nabycia.
    W końcu jak rozumiem Ty już dostałeś zapłatę, więc do pokrycia w zwiazku z
    transakcją są jedynie koszty dostawy.