  • 1. Data: 2006-07-10 09:30:59
    Temat: zapis w akcie notarialnym mieszkania
    Od: "Przemek" <p...@o...pl>

    Chcialbym wiedziec czy taki zapis propowany przez dewelopera w akcie
    notarialnym jest zgodny z prawem.

    Jesli nie to co trzeba tam zakwestionowac? Byc moze byl juz w podobnej
    sprawie wyrok.

    5.1 Pan/Pani X.Y [właściciel mieszkania] niniejszym aktem udziela spółce pod
    firmą "XY" Spółka Akcyjna pełnomocnictwa do złożenia w Jego imieniu
    wszelkich oświadczeń w ramach procesu budowlanego, które mogą dotyczyć
    współwłaścicieli nieruchomości opisanych w §1 ust. 1 i 2 tego aktu, a
    ponadto wszelkich oświadczeń w przedmiocie ustanowienia na tych
    nieruchomościach służebności bądź użytkowania na rzecz wszelkich podmiotów,
    których statutowym zadaniem jest działalność w zakresie energetycznym,
    gazowym, wodno-kanalizacyjnym i telekomunikacyjnym, w szczególności w
    zakresie dostawy tych mediów, polegających na umożliwieniu dokonania
    wszelkich czynności zmierzających do budowy i instalacji wszelkich urządzeń
    przetwarzających i przesyłowych, jak i późniejszego dostępu do tych urządzeń
    w celu dokonywania koniecznych napraw, konserwacji i innych czynności
    związanych z obsługą sieci poszczególnych mediów - przy czym prawa te winny
    być przez uprawnionych wykonywane w sposób możliwie najmniej uciążliwy dla
    współwłaścicieli tej nieruchomości.

    2. Strona kupująca oświadcza, że powyższe pełnomocnictwo upoważnia
    pełnomocnika do udzielania dalszych pełnomocnictw, jednakże wyłącznie na
    rzecz osób fizycznych będących jego pracownikami, jak również zrzeka się Ona
    odwołania niniejszego pełnomocnictwa, oraz że pełnomocnictwo to nie wygaśnie
    z chwilą śmierci Mocodawcy, jednakże wygasa ono z chwilą zakończenia przez
    spółkę pod firmą "Dom Development" Spółka Akcyjna inwestycji prowadzonych w
    pobliżu wyżej wymienionych nieruchomości

  • 2. Data: 2006-07-10 22:19:57
    Temat: Re: zapis w akcie notarialnym mieszkania
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Generalnie deweloperowi chodzi o to, że po zawiazaniu wspólnoty mieszkaniowej (czyli
    w chwili sprzedazy pierwszego
    lokalu) wszelkie służebności na nieruchomości powinny być wyrażane jedynie uchwałą
    właścicieli lokali.
    A właścicieli jest bardzo trudno zebrać i nakłonic do podejmowania uchwał.

    Nie wiem, czy ma moc prawna zrzeczenie się możliwości odwołania pełnomocnictwa (IMHO
    nie ma), ale w końcu akt podpisuje
    notariusz i on radzi stronom (obydwu!!).
    JaC