  • 1. Data: 2003-04-29 08:09:59
    Temat: zamykana firma
    Od: "Tomasz Sitek" <p205@_NOSPAM_tlen.pl>

    Witam,
    Zagladam do was rzadko, ale zawsze wierze ze jakis madry czlowiek pomoze.

    Sytuacja: moj tesc prowadzil dzialalnosc gosp jako osoba fizyczna - byla to
    wytwornia napojow. Zmarl pare dni temu. Zostal majatek firmy - budynki,
    hala, maszyny, samochody. Firma zostala zamknieta i... co dalej?
    Konkretnie:
    1. Bedzie postepowanie spadkowe - spadkobiorcy to zona (moja tesciowa) i
    corka (moja zona) - sad naliczy pewnie duuuzy podatek - czy to prawda ze
    mozna go uniknac jak bedziemy dalej przez 5 lat prowadzic te dzialalonosc?
    Jakies inne kruczki?
    2. Jezeli tak - czy musi byc to TAKA SAMA dzialalnosc czy mozna ja nieco
    'zmodyfikowac'? Tzn rozszerzyc jakos?
    3. Samochod - czy formalnie mozna nim jezdzic? Osoba na ktora jest
    rejestrowany nie istenieje juz.
    4. Czy mozna cokolwiek (np wspomniane auto) sprzedac PRZED postepowaniem
    spadkowym (by nie stalo, nie tracilo wartosci, nie placic OC) i kwote
    uzyskana wrzucic w majatek? Czy nabywca w ogole (osoba fizyczna) moze kupic
    jezeli na potrzebnym mu druku PCC czy umowie nie dostanie podpisu
    wlasciciela?
    5. Czy mozna wydzierzawic budynek przed postepowaniem spadkowym? Tzn
    slyszalem o jakies przed-umowie czy jakos tak - chetny sie 'wprowadza' na
    jej mocy a potem tylko czeka na papierek po wyroku sadu..

    Na razie tyle - pytan mam n razy wiecej ale moze juz po tym zestawie
    cokolwiek sie rozjasni :)
    Dzieki

    Tomasz Sitek