  • 1. Data: 2003-04-29 05:53:33
    Temat: prawo a Internet?
    Od: "Wojtek B." <w...@f...pl>

    Witam serdecznie,

    Poszukuje porady w pewnej sprawie,
    otoz, złożyłem zamówienie w sklepie internetowym na skaner. Cena na stronie
    internetowej wynosila 392 PLN. Zamówienie zostało przyjęte i dostałem
    potwierdzenie (e-mail) od pracownika je obslugujacego, iż jest realizowane.
    Jednak skaner do mnie nie dotarł, więc zadzwoniłem w tej sprawie do Pana,
    ktory zajmowal sie moim zleceniem. W/w Pan poinformował mnie, iż zamówienie
    nie zostanie zrealizowane, ponieważ w dniu zakupu, na stronie był błąd i
    skaner jest droższy, więc go do mnie nie wyśle (dokladnie 613 PLN). W
    związku z tym chciałem zapytać dlaczego? Przecież ja nie jestem winien, że
    na stronie był błąd. Skaner zamówiłem, dostałem potwierdzenie, że wszystko
    jest w porządku, po czym po kilku dniach, dowiaduję się, że nie dostanę tego
    co kupiłem. Uważam takie postawienie sprawy za nieuczciwe i dlatego
    napisalem do prezesa firmy bedacej wlascicielem sklepu, pytajac dlaczego w
    ten sposob postapiono. Dostalem nastepujaca odpowiedz:
    "Zgodnie z informacją na stronie, firma zastrzega sobie prawo do
    niezrealizowania zamówienia z waznych powodów ekonomicznych. Taki własnie
    powód zaistniał a spowodowany był drobnym błędem, który można uznać za "błąd
    drukarski". Nasz system uniemożliwia sprzedaży towaru poniżej ceny zakupu
    bez wyraźnego zezwolenia ze strony uprawnionych osób.
    Chcąc w pewien sposób rozwiązać sprawę, pragnę Panu zaproponować ten skaner
    w cenie 569 zł (normalna cena 613 zł), co stanowi około 8% rabat."

    Chcialem sie dowiedziec, czy mam jakies podstawy prawne do roszczenia swoich
    praw? Przeciez gdy dostalem potwierdzenie zamowienia ze sklepu, zostala
    zawiazana umowa pomiedzy mna i sklepem na dany skaner, wiec dlaczego teraz
    w/w sklep nie chce sie z niej wywiazac? Moze tak zrobic? Czemu mam ponosic
    konsekwnecje czyjegos bledu?

    Z gory dziekuje za wszelkie porady, jest to dosyc istotne dla mnie, bo
    jezeli sklep moze w ten sposob postapic, to znaczy, ze zawsze moze zerwac ze
    mna umowe i zawsze powiedziec, ze cos jest drozsze...

    Wojtek