    From: Ancymon <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "zamknięcie" ścieżki rowerowej
    Date: Tue, 31 May 2011 10:46:24 +0200

    W Gdańsku w związku z remontami "zamknięto" kawałek ścieżki rowerowej.
    Zamknięto ją poprzez naklejenie w poprzek taśmy na rower na znaku C-13/C-16
    (rozpoczynającym ścieżkę rowerową) i umieszczenie na środku ścieżki znaku
    B-9 (Zakaz wjazdu rowerów). Scieżka, a w zasadzie już chodnik znajduje się
    przy ulicy gdzie dozwolona prędkość wynosi ponad 50km/h i chodnik ma
    powyżej 2 m szerokości. Jak to wygląda można zobaczyć w artykule [1]. Czy
    można po takim chodniku jeździć rowerem?

    Samo przekreślenie rozpoczęcia ścieżki wydaje mi się, że nie ma znaczenia
    (bo warunkowo można się poruszać rowerem przy tego typu ulicy). Tylko co ze
    znakiem B-9? Z jakiejś definicji, która wyklikałem oznacza on "zakaz ruchu
    rowerów na jezdni i poboczu.". Czy ten znak może dotyczyć chodnika?

    [1] -
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Rowerzysci-ignor
    uja-zakaz-jazdy-przy-Operze-Baltyckiej-Beda-mandaty-
    n48461.html