  • 1. Data: 2003-04-13 10:00:44
    Temat: zamiast SPAMu :D
    Od: dan <d...@p...pl>

    No to teraz na skrzynce email bede mial zamiast ofert handlowych same
    zapytania w stylu:
    "Szanowni Państwo!

    Zgodnie z art. 10 pkt 2 Ustawy z dnia 18.07.2002 "O świadczeniu usług
    drogą elektroniczną"
    prosimy o wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji dotyczących oferty
    handlowej największego
    polskiego [...]"

    ehhhh a mialo byc tak fajnie

    Pozdrawiam
    Dan

  • 2. Data: 2003-04-13 10:25:17
    Temat: Re: zamiast SPAMu :D
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > No to teraz na skrzynce email bede mial zamiast ofert handlowych same
    > zapytania w stylu:

    to tez mozna podciagnac pod ustawe:
    2) informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub
    pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub
    osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione
    od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem
    informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach
    niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który
    zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych
    korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi,

    ssj5

  • 3. Data: 2003-04-13 10:44:16
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > drogą elektroniczną"
    > prosimy o wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji dotyczących oferty

    A czasem nie ma zapisu, że "brak odpowiedzi jest chęcią otrzymywania ofert"?
    PawełJ

  • 4. Data: 2003-04-13 15:25:12
    Od: "C-Etnes" <c...@e...com>

    No tak... faktycznie ustawa powoduje, że nie jest możliwe zainicjowanie
    jakichkolwiek kontaktów handlowych z wykorzystaniem drogi elektronicznej.
    Myślę, że jest to jednak dość paranoiczna sytuacja, gdyż uniemożliwia
    złożenie w ten sposób oferty z inicjatywy usługodawcy, producenta czy
    sprzedawcy.
    Wiecej uniemożliwia się ównież wykonanie tego drogą telefoniczną!!! (czyli
    telemarketing do piachu... - ktoś sprawdzał ile osób straci pracę, ale cóż
    na pewno nie będą to prawnicy, a reszta niech się sama martwi...)

    Pozostanie cofnięcie się do sytuacji, że złożenie oferty będzie możliwe
    wyłącznie listownie (to pewnie z dbałości o kondycję finansową poczty), lub
    z tradycyjnego "buta" zawężając kontakty handlowe do najbliższej okolicy. No
    chyba, że skorzystać z usług firm dysponujących bezpłatnymi kontami
    pocztowymi, gdzie pozostawiają sobie prawo wysyłania informacji handlowej
    jako warunek założenia takiego konta.

    Myślę, że pozostanie nam jednak zdrowy rozsądek i zaczną pojawiać się przy
    kontach e-mailowych firmowych (bo nie o prywatne chodzi) dopiski w stylu
    "zezwalamy na dostarczanie informacji handlowej w rozumieniu ustawy......."

    Pozdrawiam

    DK

  • 5. Data: 2003-04-13 15:52:09
    Od: "C-Etnes" <c...@e...com>

    Z tym telemarketingiem to może nie tak do końca bo trudno dociec co
    ustawodawca miał na myśli przy definiowaniu pojęcia środki komunikacji
    elektronicznej.

    Sprawdźmy po kolei telefon jest bez wątpienia rozwiązaniem technicznym
    umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość. Wykorzystuje
    przy tym transmisje danychmiędzy systemami teleinformatycznymi (VOiP bez
    wątpienia wykorzystuje systemem teleinformatyczny) a każda komórka posiada
    mikroprocesor, pamięć i jest oprogramowana, więc podlega definicji
    przynależności do systemu teleinformatycznego.

    Więc za pomoca prostego najlepiej tarczowego telefonu telemarketing byłby
    dozwolony, ale już za pomocą komórki nie....

    Zakręciła mnie ta ustawa :-)

    Pozdrawiam!
    DK

  • 6. Data: 2003-04-13 19:23:16
    Od: dan <d...@p...pl>

    > A czasem nie ma zapisu, że "brak odpowiedzi jest chęcią otrzymywania ofert"?

    Niestety - nalezy odpowiedzic "tak" aby otrzymywac oferty.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 7. Data: 2003-04-13 21:35:07
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    Dnia 2003-04-13 12:00, Użytkownik dan napisał:
> [...]
    > drogą elektroniczną"
    > prosimy o wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji dotyczących oferty

    to ja miałem lepszynumer : życzenie świąteczne - a na dole dopisek od
    kogo - czyli jakaśfirma ....czysta komercja, czego to nie wymyślą

    --
    Raku