  • 1. Data: 2003-05-29 13:58:27
    Temat: zaliczka i jej odbior
    Od: "May_or" <m...@N...irc.pl>

    Chce qpic zegarek tydzien temu w poniedzialek zamowilem go w sklepie "opal"
    w koszalinie mial przyjsc we wtroek sroda w tym tygodniu. problem jest w tym
    ze ja wyjezdzam w przyszla niedziele a juz jest czwartek. Wczoraj dzwonilem
    i zegarka jeszcze niema. Wplacajac zaliczke wysokosci 150 PLN w poniedzialek
    uzyskalem zapewnienie sprzedawczyni ze zegarek np do mojego wyjazdu bedzie.
    I teraz mam pytanie: Jakie moga mi robic problemy przy oddaniu zaliczki
    (Jesli zegarek nie dotrze) w sobote? Czy sa zobowiazani mi ja oddac ? I czy
    musza to robic gotowka tak jak ja im wplacalem ? z gory dzieki za wszelkie
    sugestie i odpowiedzi.

    mayor

  • 2. Data: 2003-05-29 20:06:16
    Temat: Re: zaliczka i jej odbior
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie masz prawo do zwrotu podwójnej kwoty. Z tym, ze może być kłopot z
    udowodnieniem, jaki charakter miały wpłacone przez Ciebie pieniądze i jaki
    ustaliliście termin, bo pewnie umowy pisemnej nie ma. Natomiast nie sądzę,
    by w tej sytuacji robili Ci kłopot.
    Co do formy zwrotu, to nie bardzo wyobrażam sobie inną, niż w gotówce.
    Przecież nie przelewem ani w naturze.
    Jeśli będą marudzić przy zwrocie, to wyjaśnij im, że powiadomisz organy
    ścigania, że wzięli zaliczkę i nie wprowadzili jej do kasy fiskalnej (idę o
    zakład, że nie wprowadzili). Powinno to ich zmiękczyć stanowczo.

  • 3. Data: 2003-05-30 07:37:18
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Generalnie masz prawo do zwrotu podwójnej kwoty. Z tym, ze może być

    Przecież pisze, że to bya zaliczka a nie zadatek. Więc skąd ci się
    wzięła ta podwójna kwota?

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 4. Data: 2003-05-31 00:19:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli nie ma umowy, to skąd wiadomo, czy to zaliczka, czy zadatek? To że on
    pisze, to nie znaczy, że tak jest. Może się mylić albo teraz zmienić zdanie.