  • 1. Data: 2008-11-11 23:12:33
    Temat: zakupy za granicą i sprzedać w polskie, klucze/kody do gier
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    jak to działa w naszym prawie podatkowym?
    chcę kupować za granicą w sklepach internetowych kody do gier i odsprzedawać
    w Polsce
    np. za 5$ poprzez paypala i sprzedawać je po 23zł

    w jaki sposób trzeba to rozliczyć?
    faktura zakupu?
    cło?
    vat?
    podatek?

  • 2. Data: 2008-11-12 01:58:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zlotowinfo wrote:
> [...]
    > odsprzedawać w Polsce
    > np. za 5$ poprzez paypala i sprzedawać je po 23zł

    wszystko powyżej plus zus.

  • 3. Data: 2008-11-12 06:51:50
    Od: "Kuba" <k...@m...pol.pl>

    > wszystko powyżej plus zus.

    Bzdura. Od października na kody jest akcyza dodatkowo.

  • 4. Data: 2008-11-12 18:37:41
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba" <k...@m...pol.pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura. Od października na kody jest akcyza dodatkowo.

    a w praktyce jakie to kwoty, biorąc pod uwage że byłby to zakup w USA?

  • 5. Data: 2008-11-13 12:05:59
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > odsprzedawać w Polsce
    > np. za 5$ poprzez paypala i sprzedawać je po 23zł

    a co będzie dowodem zakupu? wspomniana faktura?
    poczytaj o importcie usług z krajów nie-UE (usa) - mogą tu być różne
    niuanse.

    IMHO

    cło niby z czego.. kody nie mają 3 wymiarów :) wymiana następuje
    elektronicznie bo to kod a nie materiał.
    może być tak: jeśli FV będzie netto to wystawiasz F. wew. z podatkiem VAT
    należnym i naliczonym i dalej odsprzedajesz to sobie w PL.

    najlepiej jeśli porozmawiasz sobie z księgowym/-wą, która będzie Cię
    rozliczać. Ja przez to już przechodziłem.

    mój model jest taki:
    1. kupuje licencje na oprogramowanie w usa
    2. dostaje na to fakture netto bez TAXow
    3. pakuje to w koszty i wystawiam F. wew. z VAT naliczonym i należnym
    4. odsprzedaje dalej z FV

    jak gdzieś dokopię się do e-mailli odnośnie importu usług z usa (bo tak to
    sie nazwa) to prześle info + interpretacje US w PL w takich sprawach.

    pozdr.

  • 6. Data: 2008-11-13 15:30:48
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "bArT" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > jak gdzieś dokopię się do e-mailli odnośnie importu usług z usa (bo tak to
    > sie nazwa) to prześle info + interpretacje US w PL w takich sprawach.

    czekam z niecierpliwością

  • 7. Data: 2008-11-13 22:28:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2008, zlotowinfo wrote:

    > Użytkownik "bArT" <b...@o...eu> napisał

    > czekam z niecierpliwością

    Jak z nerwów zechce Ci się samemu poszukać, to przejrzyj archiwa
    grupy .prawo.podatki!

    pzdr, Gotfryd