  • 1. Data: 2008-11-11 20:25:03
    Temat: działalność gospodarcza, rachunki osobiste czy firmowe?
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    na grupie bankowej dowiedziałem się że mogę używać kont prywatnych do
    działalności
    w przypadku gdy jest to działalność jednoosobowa
    może są jakieś dodatkowe wymogi? potrzebne zmiany umów?

  • 2. Data: 2008-11-11 23:40:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Nov 2008, zlotowinfo wrote:

    > na grupie bankowej dowiedziałem się że mogę używać kont prywatnych do
    > działalności
    > w przypadku gdy jest to działalność jednoosobowa
    > może są jakieś dodatkowe wymogi? potrzebne zmiany umów?

    Wątek zahaczający o tę treść jest na .prawo.podatki

    "Tak i nie" :)
    Primo: trudno żeby były to konta państwowe :P
    Sugestia że konto zwane "firmowym" nie jest *prywatne* dość głupio
    brzmi, konto firmowe jest tak samo *prywatne* jak konto *osobiste*.

    Dla celow administracyjnych (podatki, ZUS) opłaty w 1.osobowej DG
    nie zatrudniającej pracowników są jak najbardziej *osobiste*
    i nie ma przeciwwskazań aby opłacać je z konta osobistego.

    Natomiast sprawa operacji gospodarczych nie wiąże się z rodzajem
    umowy z bankiem, lecz obowiązkiem zadeklarowania (zgłoszenia)
    w US i ZUS kont które są *faktycznie* wykorzystywane do celów
    DG.

    A co do umów, to właśnie po to banki zawierają *inne* umowy
    na konta 'firmowe' i 'osobiste' aby sterować klientami tak
    jak oni chcą :P
    Umowa osobista zawiera zazwyczaj zapis że wykorzystywanie
    niezgodne z celami umowy może spowodować natychmiastowe wypowiedzenie
    umowy przez bank.

    Zajrzyj na .podatki

    pzdr, Gotfryd