  • 1. Data: 2005-05-17 14:20:53
    Temat: zajecie wynagrodzenie i blokada konta bankowego
    Od: "Subversor" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Chcialbym sie dowiedziec jak to jest bo juz sam nie wiem, a mianowicie:
    jesli jest zajete wynagrodzenie i zablokowane konto bankowe jak sie to ma w
    stosunku do przepisu ze musi pozostac pewna kwota minimalna dla obciazonego?

    Wierzyciel (SKOK) najpierw mowi ze to komornik powinien przypilnowac aby nie
    zlamac prawa i nie blokowac konta.
    Ide do komornika a ten mowi ze on jest organem wykonawczym i nie moze nic
    zmienic bez akcji wierzyciela.
    Pisze do Skoku i otrzymuje tekst ze "zgodnie z procedura spelniania
    roszczenia dochodzi sie z wszystkich dostepnych zrodel az do calkowitego
    zaspokojenia roszczenia" i nie ma zamiaru nic robic.
    Generalnie przychylam sie do twierdzenia komornika zwlaszcza ze powiedzial
    ze mial taki spraw duzo.
    W zwiazku z tym da sie to konto odblokowac?
    Co nalezy wlasciwie zrobic?
    Na co sie powolac?

    Aha, jezeli SKOK w regulaminie udzielania kredytow i pozyczek ma napisane ze
    (m.in.) opiera sie na prawie bankowym to znaczy ze obowiazuja ja wszytkie
    przepisy prawa bankowego?

  • 2. Data: 2005-05-17 14:55:33
    Od: MiKey <u...@u...post.pl>

    Subversor napisał(a):
    > Aha, jezeli SKOK w regulaminie udzielania kredytow i pozyczek ma napisane ze
    > (m.in.) opiera sie na prawie bankowym to znaczy ze obowiazuja ja wszytkie
    > przepisy prawa bankowego?

    Do czasu pojawienia się osoby wystarczająco kompetentnej do pełnej
    odpowiedzi podpowiem jedynie, że obowiązuje: Ustawa o spółdzielczych
    kasach oszczędnościowo-kredytowych

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski GG: 5115

  • 3. Data: 2005-05-17 15:12:12
    Od: "Subversor" <s...@p...onet.pl>

    > Do czasu pojawienia się osoby wystarczająco kompetentnej do pełnej
    > odpowiedzi podpowiem jedynie, że obowiązuje: Ustawa o spółdzielczych
    > kasach oszczędnościowo-kredytowych

    Dzieki:)
    Tak domsylam sie :) ale w pierwszym paragrafie regulaminu jest napiasne:
    " Spółdziuelcza Kasa Oszczednosiowo-Kredytowa, zdawna dalej "Kasa",
    udzielajac kedytow i pozyczek opiera swa dzialanosc na ustawie o
    spoldzielczych kasach oszczednosiowo-kredytowych,kodeksie cywilnym, prawie
    bankowym, prawie wekslowym oraz statucie"

    I teraz pytanie obowiazuja wszyskie wymienione?
    Ktore chroni (ze tak powiem) najbardziej poreczycieli ;) ?
    Ktore obowiazuje nadrzednie? jezeli tak mozna poweidziec

    Pozdrawiam
    Subversor

  • 4. Data: 2005-05-17 15:59:11
    Od: MiKey <u...@u...post.pl>

    Subversor napisał(a):
> [...]
    > Ktore chroni (ze tak powiem) najbardziej poreczycieli ;) ?
    > Ktore obowiazuje nadrzednie? jezeli tak mozna poweidziec

    Panie, ja lajkonik jestem... ;)

    Ogólnie obowiązują zasady:
    - akt nadrzędny ważniejszy od podrzędnych (ustawa>rozporządzenie)
    - akt szczegółowy precyzuje akt ogólniejszy (KC jest ramą, którą
    precyzują ustawy/prawa szczegółowe), odwrotnie może być tylko wtedy gdy
    w akcie ogólniejszym zawarto możliwość stanowienia inaczej w akcie
    szczegółowym.

    Czyli najważniejszy KC, potem równorzędne prawo bankowe i wekslowe, a
    dopiero statut. Sprzeczności z zasady nie powinno być, jedynie precyzowanie.

    Mam nadzieję, że w czymkolwiek pomogłem. :)