    From: "-ZED-" <z...@b...gnet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes,pl.soc.prawo
    Subject: zajęcie przedmiotu za dług. No właśnie - czy to dług?
    Date: Sun, 16 Nov 2003 13:41:35 +0100
    Sender: w...@f...onet.pl@host82-143-132-77.ip.pop.e-wro.net.pl

    Witam,

    W kwietniu (początek) tego roku przyjęliśmy do realizacji zlecenie polegające
    na demontażu trzech kasetonów reklamowych 7x1,2m i dwóch 1,8x1,8,
    przerobieniu ich do nowych lokalizacji i zamontowaniu.
    Ustna umowa przewidywała, iż realizacja zakończy się najpóżniej w dniach 1-3 maja.
    Przechowanie takich kolosów to dla nas problem, o czym informowaliśmy klienta.
    W czerwcu sprawa stanęła na wystawieniu faktury za dwa długie i jeden kwadratowy.
    Z klienta udało się ściągnąć 3000 z 3600zł. Od czerwca jego telefony milczą,
    bądź "wybrany numer jest nieprawidłowy". Wcześniej ciągle obiecywali "za dwa
    tygodnie",
    "za tydzień".
    Zostaliśmy z kasetonem 7x1,2m i 1,8x1,8m - leży on u podwykonawcy, który już mocno
    się denerwuje - nie dziwię mu się - graty badzo mu zawadzają. Mało tego - umawiałem
    się z nim na rozliczenie etapowe, więc nie dostał całości pieniędzy za wykoanane
    prace - bo ostatni etap nie jest zakończony. Z tego tytułu mam zobowiązanie do
    rozliczenia
    w kwocie minimum 1500zł - za to, co juz przy nich zrobił. Jak się domyślacie -
    niespecjalnie mam ochotę dopłacać do klienta.
    Klient to sp. z o.o. posiadająca dwóch udziałowców - z których jeden jest
    radnym rady miejskiej.

    Nadmienię, że klient za te kasetony zapłacił 3 lata temu ich wykonawcy dużo
    więcej, niż były one rzeczywiście warte - 30.000 zamiast 20.000 (w porywach).
    Co w takiej sytuacji zrobić?

    Myślałem o tym, żeby przesłać klientowi pismo (a jak padł i nie odbierze?), w którym
    wzywam do odebrania złomu po uiszczeniu kosztów składowania i uregulowania pozostałej
    należności. Alternatywnie - zakończenia realizacji, wraz z uregulowaniem gotówką
    wszelkich zobowiązań z tego tytułu powstałych - przy zaliczce wpłaconej przed
    zakończeniem
    realizacji, w wysokości 49% wartości nowych prac.

    A jak zapadnie cisza co ja mam z tym złomem zrobić?

    (wszystkie ceny netto ;-) )

    Dziękuję za ewentualne rady i wyjaśnienia.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>