  • 1. Data: 2004-07-06 09:24:26
    Temat: zagadka - chyba długie
    Od: "Ewa" <c...@o...pl>

    Witam wszystkich

    Tak sobie ostatnio "siedzę i myślę".
    Wymyśliłam sobie taką teorię i chcę zapytać Szanowych Państwa Specjalistów
    czy dobrze rozumuję, a moze to wszystko bez sensu. Jest to sytuacja czyste
    teoretyczna, mianowicie:
    Mój mąż prowadzi działalność gospodarczą na zasadach ogólnych. Pomagam mu i
    jestem zatrudniona na umowę o pracę na pełny etat na kwotę 824zł brutto. Do
    ZUSu jestem zgłoszona jako osoba współpracująca, bo ZUS tylko tam moze mnie
    "przyjąć". Co miesiąc powninnam wpłacać składki jak osoba samodzielnie
    prowadząca działalność gospodarczą, ale wykonuję również pracę zleconą
    (umowa zlecenie - regularnie co miesiac) - opieka nad dzieckiem 2-3 godzinki
    dziennie za 200zł miesięcznie i z tego tytułu wybrałam ubezpieczenie czyli
    około (tutaj strzelam!!!) 70zł. Czyli tak faktycznie to czy ja w ogóle mogę
    tak zrobić???
    I drugie pytanie z tym związane:
    czy jeżeli mój mąż wystawi mi po przepracowanym roku świadectwo pracy, to
    czy mogę w urzędzie pracy zgłosić się jako osoba bezrobotna i dostać
    zasiłek???
    I pytanie trzecie:
    czy z takiej umowy o pracę mogę przejść na urlopwychowawczy (a tak w ogóle
    to ile muszę mieć przepracowane przed porodem żeby iść na wychowawczy
    płatny), bo chyba zasiłek macieżyński nie jest uzależniony od formy
    zatrudnienia (trzeba być zatrudnionym?)???

    Bardzo proszę o wszelkie sugestie na ten temat, bo chodzi mi to po głowie, a
    nie jestem specjalistą w tych sprawach.

    Dziękuję bardzo i pozdrawiam
    Ewa