  • 11. Data: 2006-02-02 09:33:08
    Temat: Re: "zabójstwo przez zaniedbanie"
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:drsa8p$ps6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > nie masz juz winy umyslnej, nieumyslnej.. teraz przestepstwo jest
    > popelnione umyslnie lub nieu....

    Zabójstwa można popełnic tylko umyślnie.

  • 12. Data: 2006-02-02 12:15:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Michał Wilk [###m...@o...pl.###] napisał:

    > 1). za zabojstwo przez zaniechanie oczywiscie mozna skazac
    > Np. matka, ktora pozostawia dziecko w mieszkaniu i wyjezdza na kilka
    dni,
    > jesli miala zamiar usmiercenia dziecka
    > 2). _nieumyslne_ spowodowanie smierci, to nieumyslne spowodowanie
    smierci
    > (art. 155), a nie zabojstwo. Zabojstwo mozna popelnic tylko umyslnie
    > (art. 8 w zw. z art. 148)

    Pewnie masz racje i nie najlepszy przykład wybrałem. No to niech
    bedzie lekarz, który spokojnie patrzy, jak pacjent się wykrwawia.

  • 13. Data: 2006-02-02 12:27:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Pewnie masz racje i nie najlepszy przykład wybrałem. No to niech
    > bedzie lekarz, który spokojnie patrzy, jak pacjent się wykrwawia.

    W USA byłoby to zabójstwo pierwszego stopnia pewnie :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2006-02-02 13:02:00
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    > Pewnie masz racje i nie najlepszy przykład wybrałem. No to niech
    > bedzie lekarz, który spokojnie patrzy, jak pacjent się wykrwawia.

    Powiedzmy, że "zaniechanie" byłoby sposobem działania sprawcy i wydaje
    się, że byłoby to "normalne" zabójstwo dokonane umyślnie. Lekarz, który
    spokojnie patrzy jak się pacjent wykrwawia i umiera nie wytłumaczyłby
    się z tego (tak sądzę). Natomiast nijak nie można tego podciągnąc pod
    "zaniedbanie", gdzie śmierć nastąpiłaby bez umyślności jej
    spowodowania. Pzdr.

  • 15. Data: 2006-02-02 16:05:38
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > jak nie masz, jak masz ;)

    Facet ma racje. Wg najnowszych koncepcji czy innym jest wina, a czym innym
    umyslnosc/nieumyslnosc - te ostatnie rozmuiane sa jako wymagane postacie
    strony podmiotowej i naleza do znamion danego czynu. Dopiero po stwierdzeniu
    ich wystepowania badamy czy facet ponosi wine. O winie umyslnej i nieumyslne
    mowilo sie pod rzadami kk69 - dzis tez oczywiscie sie tez takich terminow
    uzywa, ale co do zasady jest to niescisle.

    A przykladem zabojstwa przez zaniechanie jest niepodawanie pokarmu przez
    osobe na ktorej ciazy obowiazek opieki nad druga osoba (bo wg art 2 kk tylko
    taka osoba ponosi odpowiedzialnosc ze skutkowe przestepstwo przez
    zaniechanie) np matka nie karmi dziecka. No i oczywiscie musi dzialac z
    zamiarem spowodowania smierci.

    Cezar

  • 16. Data: 2006-02-02 22:21:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Cezar napisał(a):
> [...]
    > mowilo sie pod rzadami kk69 - dzis tez oczywiscie sie tez takich terminow
    > uzywa, ale co do zasady jest to niescisle.

    to jedna szkoła, druga mówi zupełnie co innego :)

    KG