    From: "ag" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: z drugiej strony podejscie...
    Date: Sat, 6 Mar 2004 00:54:43 +0100

    ano wygląda że przesadziłem z tym nożem (ale nie z gazetą - tu dalej mogę
    zjęść farbę nie jedząc gazety i to jest według mnie, posiłkując się KC
    produkt niebezpieczny)

    otóż mamy nei tylko ustawę o szkodzie wyrządzonej przez produkt
    niebezpieczny;
    mamy tez o tym co to jest produkt bezpieczny:

    Ustawa o ogólnym bezpieczeństwie produktu z 22.01.2000r.

    Jaki produkt jest bezpieczny:
    który w zwykłych lub innych, dających się rozsądzić i przewidzieć w
    warunkach jego używania, włączając czas korzystania z produktu, nie stwarza
    żadnego zagrożenia dla konsumentów lub stwarza zagrożenie znikome, dające
    się pogodzić z jego zwykłym używaniem i uwzględniające wysoki poziom wymagań
    dotyczących bezpieczeństwa, życia i zdrowia.
    Oceniając bezpieczeństwo produktu uwzględnia się:
    kategorię konsumentów narażonych na zwiększone bezpieczeństwo
    charakterystykę produktów (skład, konstrukcję, opakowanie)
    oddziaływania na inne produkty, jeżeli możliwe jest używanie łączne
    wygląd, prezentacja, oznakowanie, informacje
    Nie wystarcza do uznania produktu za niebezpieczny możliwość osiągnięcia
    wyższego poziomu bezpieczeństwa lub dostępność innych produktów
    stwarzających niższy stopień zagrożenia.

    i w takim razie teraz jest pytanie - czy biorąc pod uwagę powyższe można
    stwierdzić że zagrożenie zalaniem mieszkania (możliwe że jednej wadliwej
    uszczelki - pomijam kwestie montażu) jest większe niż znikome względem
    zwykłego używania - a może zostały niewłasciwie dopasowane rury - na
    przykład były nie dokładnie tego "kalibru" co powinny, lub niewłaściwie
    wykonane?

    @d@m jeśli to w ogóle czytasz - napisz na czym konretnie polegała ta wada
    fabryczna która spowodowała zalanie mieszkania? ułatwi to rozważania w
    temacie czy jest produktem niebezpiecznym czy nie....

    pozdr

    opyros