  • 1. Data: 2004-04-19 11:41:26
    Temat: wznowienie postepowania
    Od: " misero" <m...@g...pl>

    sluchjcie w jaki sposob mozna wznowic postepowanie? zostalem wyjatkowo
    surowo potraktowany, nie wzieto pod uwage wielu okolicznosci
    lagodzacych...chce sie jeszcze raz sadzic bo wyrok ktory dostalem jest dla
    mnie bardzo krzywdzacy...no wiec?

  • 2. Data: 2004-04-19 15:44:40
    Temat: Re: wznowienie postepowania
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    misero wrote:
> [...]
    > lagodzacych...chce sie jeszcze raz sadzic bo wyrok ktory dostalem
    > jest dla mnie bardzo krzywdzacy...no wiec?

    art 540 kpk

    Z tego powodu, że Sąd inaczej ocenił dowody niz ty bys chciał i wydał wyzszy
    wyrok niż byś chciał to nie mozna.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 3. Data: 2004-04-19 17:11:44
    Od: " " <m...@g...pl>

    a jezeli nie wzieto pod uwage oczywistych okolicznosci lagodzacych i
    zachodzi podejrzenie co do stronniczosci sadu, poza tym odebrano mi w bardzo
    prosty sposob mozliwosci zaskarzenia wiec wyrok byl wydany tylko w pierwszej
    instancji
    czy sad powinien przyslac mi wyrok do domu jesli w dniu jego ogloszenia nie
    bylo go na wokandzie? jezeli nie mialem obroncy, to skad w wieku 18 lat
    mialem wiedziec, ze plyna jakies terminy? bylem tego dnia w sadzie, nie
    zobaczylem tego na wokandzie wiec stwierdzilem ze zapadl na jakims
    posiedzeniu i mi go przysla...w ten sposob nie mialem mozliwosci apelacji

  • 4. Data: 2004-04-19 17:50:56
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
    > a jezeli nie wzieto pod uwage oczywistych okolicznosci lagodzacych

    Przepraszam... oczywistych dla kogo? I jakich to niby okoliczności. Co to
    wogóle za sprawa?

    > zachodzi podejrzenie co do stronniczosci sadu,

    Składałeś wniosek o wyłączenie sedziego? Pamiętaj, że to, że wyrok jest
    niekorzystny nie oznacza jeszcze, że sedzia był stronniczy.

> [...]
    > tylko w pierwszej instancji
    > czy sad powinien przyslac mi wyrok do domu jesli w dniu jego

    Ogłoszeń wyroku co do zasady nie umieszcza się na wokandzie. Wiedziałes o
    terminie ogłoszenia wyroku? Jeżeli tak to należało siedzieć pod salą i
    czekać aż cię wywołają.

    > Jezeli nie mialem obroncy, to
    > skad w wieku 18 lat mialem wiedziec, ze plyna jakies terminy?

    Nieznajomość prawa szkodzi, jak mawiali starożytni Rzymianie.
    Trzeba było zapytać. Kto pyta, nie błądzi.

    > bylem
    > tego dnia w sadzie, nie zobaczylem tego na wokandzie wiec
    > stwierdzilem ze zapadl na jakims posiedzeniu i mi go przysla...

    A na jakiej podstawie to stwierdziłeś? Sędzia powiedział ci przecież kiedy
    będzie ogłoszony wyrok - wystarczyło czekać pod salą. Jeżeli nie znalazłeś
    się na wokandzie trzeba było zapytać kogokolwiek w sekretariacie wydziału,
    albop nawet protokolanta wywołujacego kolejna sprawę co jest grane. A sedzia
    nie mówił, że na ogłoszenie nie musisz przychodzić a o treści wyroku możesz
    się dowiedzieć telefonicznie? I czy treść wyroku tak mało cie interesowała,
    że uznałes, że nie warto się dowiadywać i można poczekać aż może przyślą.
    Gdyby to mnie sądzono chciałbym jak najszybciej dowiedziec się czy zostałem
    skazany czy uniewninniony. Ty miałeś na to 7 dni - wystarczyło
    zatelefonować.

    > w ten sposob nie mialem mozliwosci apelacji

    Nie, w ten sposób sam, w skutek własnych zaniedbań i niestaranności
    pozbawiłeś się możliwości wniesienia apelacji. Sąd postąpił prawidłowo.
    Oczywiście istnieje drobna furtka w postaci wniosku o przywrócenie terminu
    do wniesienia apelacji - jezeli udowodnisz że nie ponosisz winy w uchybieniu
    terminu. Ale taki wniosek nalezy złozyć niezwłocznie.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 5. Data: 2004-04-19 18:28:48

    sluchj, czy moge napisac do Ciebie prywatnie i opisac sprawe ze szczegolami?
    nie chce sie calkowicie obnazac przed publika:)

  • 6. Data: 2004-04-19 18:30:00

    sluchaj, czy moge napisac do Ciebie prywatnie i opisac sprawe ze
    szczegolami? nie chce sie calkowicie obnazac przed publika:)