  • 1. Data: 2003-06-22 12:28:54
    Temat: wywłaszczenie
    Od: "finky11" <f...@p...ausschneiden.onet.pl>

    Witam !
    Witam

    Miasto Kraków wykupuje od moich rodziców dom, na którego miejscu powstanie
    nowa droga. Dom jest własnością rodziców (księga wieczysta zapisan jest
    tylko na nich). Ja natomiast wraz z moją siostrą mamy zameldowanie stałe.

    Dom ma trzy kondygnacje: piwnica (mieści się tam biuro), parter - mieszkanie
    rodziców oraz poddasze - faunkcjonuje jako samodzielne mieszkanie. Cała
    nierochumość podzielona jest na lokale.

    W związku z tym mam pytanie: czy przysługuje mi mieszkanie zastępcze czy też
    nie??

    Bardzo dziekuję za odpowiedź.

    Pozdr

    Monika

  • 2. Data: 2003-06-22 15:44:04
    Temat: Re: wywłaszczenie
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "finky11" <f...@p...ausschneiden.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bd47er$57s$1@news.onet.pl...
> [...]
    > nierochumość podzielona jest na lokale.
    >
    > W związku z tym mam pytanie: czy przysługuje mi mieszkanie zastępcze czy

    jeżeli zamieszkujesz na prawach członka rodziny to nic nie przysługuje
    a jeżeli wogóle coś mogłoby przysługiwac to nie od gminy ale od tego
    u kogo nieszkasz czyli od twoich rodziców bo to nie gmina zapewnia
    tobie dach nad głowa ale rodzice.

    pzdr.
    JarekM

  • 3. Data: 2003-06-22 21:47:31
    Od: Kaja <k...@B...op.pl>

    On Sun, 22 Jun 2003 14:28:54 +0200, finky11 wrote:

    > W związku z tym mam pytanie: czy przysługuje mi mieszkanie zastępcze czy też
    > nie??

    Jeśli jesteś dorosły to przysługuje Ci nawet samodzielne mieszkanie
    spółdzielcze(siostrze też).
    Jak się rodzice zgodzą, to nowe mieszkanie może być opłacone z tej
    kasy,która im się należy za dom,ogród,drzewa itp.

    --
    Z pozdrowieniami,
    Kaja

  • 4. Data: 2003-06-22 21:59:01
    Od: Kaja <k...@B...op.pl>

    On Sun, 22 Jun 2003 17:44:04 +0200, Jarosław Matejczuk wrote:

> [...]
    > a jeżeli wogóle coś mogłoby przysługiwac to nie od gminy ale od tego
    > u kogo nieszkasz czyli od twoich rodziców bo to nie gmina zapewnia

    Prawdopodobnie piszesz bzdury.
    Gmina wywłaszcza,to gmina powinna zapewnić mieszkania wszystkim lokatorom.
    W Warszawie powyburzali kiedyś wiele domów.W tych miejscach są teraz
    wielkie osiedla mieszkaniowe (jak m.in Bernardyńska,Wilanów).Każde dorosłe
    dziecko dostało oddzielne mieszkanie,fakt,że opłacone z tego co się
    należało ich rodzicom za dom,ogród,itp.

    --
    Z pozdrowieniami,
    Kaja

  • 5. Data: 2003-06-23 10:57:13
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Kaja" <k...@B...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wielkie osiedla mieszkaniowe (jak m.in Bernardyńska,Wilanów).Każde dorosłe
    > dziecko dostało oddzielne mieszkanie,fakt,że opłacone z tego co się

    wszystko jest prawdopodobne ale nie uwierzę, że gmina ma komuś, kto jest
    właścicielem nieruchomości zapewnić dach nad głową,
    takie cuda o których piszesz to dotycza mieszkańców zasobów
    komunalnych, którzy tak kolokwialnie mówiąc sa najemcami
    zasobu gminnego a wtedy to faktycznie taki obowiązek jest,

    niestety na podstawie ust o gosp nieruch z 1997 roku
    a ta jest podstawa wywłaszczenia - przedtem negocjacje -
    nie ma takiej mozliwości.
    Co najwyżej możliwośc uzyskania nieruchomości zamiennej
    ale to nie musi być lokal. Negocjacje mogą do tego doprowadzić ale to jest
    tylko możliwośc i to mało moim zdaniem prawdopodobna a nie żaden pewnik,
    czy tez roszczenie

    to co było kiedyś nie musi byc teraz,
    a i sformułowanie: "każde dziecko dostało, fakt że opłacone" jest też
    rewelacyjne.

    no ale każdy może pisać rzeczy mądre mniej lub więcej,
    dlaczego nie my, prawda ?

    JarekM