    From: mk <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wysokość zaliczki alimentacyjnej
    Date: Tue, 24 Jul 2007 11:10:09 -0700

    Mam zasądzone na rzecz dzieci alimenty od 2004 roku. Przez dłuższy
    czas nie mogłam ustalić gdzie przebywa ojciec dzieci. W połowie 2006
    roku, gdy mąż się "ujawnił", składając pozew o rozawód, złożyłam u
    komornika wniosek o egzekucję (którą komornik przyjął w całości, czyli
    od dnia zasądzenia alimentów do daty złożenia wniosku) należności
    mając nadzieję, na pomoc ze strony państwa. Dostałam zaliczkę
    alimentacyjną, jednak tą w niższej kwocie, gdyż UM zaliczył do moich
    dochodów alimenty za 2005 rok mimo, iż de facto ich nie otrzymałam.
    Pod koniec 2006 roku ex-mąż wpłacił komornikowi część zaległości -
    ściślej mówiąc część odsetek od sumy zadłużenia. Komornik wystawił
    zaświadczenie o wysokości tej wpłaty. Czy UM może do tej kwoty
    doliczyć rzekomo otrzymane przeze mnie alimenty za pół roku 2006?, tak
    jak zrobił to w poprzednim okresie rozliczeniowym? i na tej podstawie
    stwierdzić czy spełniam kryterium dochodowe? mk