  • 1. Data: 2003-09-12 14:07:00
    Temat: wysoki rachunek
    Od: "Krystyna J" <d...@W...onet.pl>

    W 2001 roku założyłyliśmy i podpisaliśmy umowę na dostawę energii elektrycznej
    na działce rekreacyjnej. Z powodu prawdopodobnie błędu w systemie komputerowym
    Elektrowni przez dwa lata nie otrzymywaliśmy rachunków ( w tym czasie jak się
    teraz dwiadujemy sąsiedzi nasi otrzymywali rachunki regularnie co trzy
    miesiące).

    Aż wreszcie system komputerowy zaskoczył i otrzymałem rachunek za dwa lata do
    zapłaty natychmiastowej.

    Ponieważ jest to jakby obciążenie dodatkowe (działka) oraz brak rachunków
    bieżących zupełnie nam to umkneło uwadze i nie zdawaliśmy sobie sprawy że
    należność tak narosła.

    Suma jest znaczna i przekrecza 4 miesięczne nasze ( z mężem ) łączne dochody.
    Wybieram się do Elektrowni na rozmowę i zupełnie nie wiem jak się w tej
    sytuacji zachować. Prosić, błagać czy żądać. Wina jest obopólna a żądanie
    zapłaty jednostronne.

    Bardzo proszę o radę...

    Krystyna

  • 2. Data: 2003-09-12 14:16:38
    Temat: Re: wysoki rachunek
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Krystyna J wrote:

> [...]
    > Wybieram się do Elektrowni na rozmowę i zupełnie nie wiem jak się w
    > tej sytuacji zachować. Prosić, błagać czy żądać. Wina jest obopólna a

    Przedawnienie dla świadzeń okresowych wynosi jak dobrze pamiętam 3 lata.
    Zostaje więc tylko prosić o rozłożenie na raty motywując to tym, że to
    Zakład nie przysyłał rachunków. I pomyśleć wcześniej nad odpowiedzią na
    pytanie, które może paść: "Dlaczego nie zgłosiliście nam, że nie
    otrzymujecie rachunków?".