    From: "Gynosaurus" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wyrzucony ze spółki cywilnej? -cz.II
    Date: Sun, 8 Oct 2006 14:47:15 +0200

    Już wcześniej sygnalizowałem pewne prawne dziwactwo, którego dopuścili się
    wspólnicy s.c. - wykluczyli mnie ze spółki mechanizmem wziętym z prawa pracy
    (czyli - "3 miesiące wypowiedzenia i - adieu"). Oczywiście w takiej sytuacji
    dalsze trwanie w spółce z takimi ludźmi jest dla mnie niemożliwe (choć już
    wiem, że nie da się "wyrzucić" ze spólki cywilnej, można ją co najwyżej
    rozwiązać i zawiązać nową, bez "niewygodnego" wspólnika). I tu rodzi się
    problem: im się wydaje, że po 3 miesiącach będą nadal funkcjonować beze
    mnie, ale będą funkcjonować również na mojej części wspólnie wypracowanego
    majątku, którą zamierzają rozliczyć "po roku". Wiem, że tak to wygląda,
    gdybym ja dobrowolnie wystąpił ze spółki. Ale w takiej sytuacji?? Czy mogę
    domagać się skutecznie natychmiastowego rozliczenia pod rygorem zakazu
    korzystania z mojej części majątku? Co to jest ten majatek? Czy jest nim
    tylko środek trwały w rozumieniu fiskusa, czy też np. skaner, kopiarka,
    podgrzewacz wody? Czy można uznać za środek trwały materiały budowlane użyte
    do remontu budynku, który NIE jest własnością spółki, a jest przez nią
    wyłącznie dzierżawiony? Na pewno nie będę się z tym borykał sam - bez
    wątpienie poproszę o pomoc adwokata (w końcu jak wróci od rodziny z Kanady,
    to mu przypomnę, dzięki komu ma zdrową żonę! - oczywiście ma zapłatę
    zapewnioną, podobnie jak ja miałem), niemniej jemu też muszę wyjaśnić, o co
    mi chodzi, a nie chcę tego robić z pozycji totalnego abnegata prawnego.
    Błagam o kaganek oświecenia...