  • 1. Data: 2004-09-12 16:09:02
    Temat: wypowiedznie umowy z winy pracodawcy
    Od: "Stuku" <s...@o...pl>

    witam, mam taki problem -> dostalem prace w irlandii i w zwiazku z tym chce
    wyjechac pozucajac prace w kraju. a sprawa wyglada tak.:
    -pracuje w wymiarze godzin 24/48 [pracuje cala dobe od 8 rano do 8 rano dnia
    nastepnego i mam dwa dni wolne w czym prawie jeden przeznaczam na odespanie
    tej doby. i tak przez caly miesiac. w miesiacu mam przepracowane 240
    godzin] - taki wymiar pracy jest zgony z prawem? tym bardziej ze caly czas
    ponosze odpowiedzialnosc za majatek firmy [stacja paliw]
    -wynagrodzenia nie sa wyplacane terminowo.najczesciej na "raty" moje
    maksymalne spoznienie czesto przekraczalo 30 dni.
    -jaka jest minimalna stawka za godzine? ja zarabiam lekko ponad 4zł netto
    -umowe o prace mam na czas okreslony 4 mc-e z dwutygodniwym okresem
    wypowiedzenia.
    -czy ktorys z tych powyzej moze byc "powodem" rozwiazania umowy o prace z
    winy pracodawcy z natychmiastowym okresem wypowiedzenia. w firmie pracuje od
    kwietnia ale nowa umowe mam od sierpnia do grudnia.
    jakie inne przyczyny mogly byc dobra podstawa do takigo rozwiazania?
    -niemam pewnosci ze dostane wynagrodzenie za prace za ostatni miesiac ani za
    te dni ktore przepracuje we wrzesniu.
    -po prostu po mojej zmianie wziasc zalegle mi pieniadze z kasy i pojsc do
    domu. wiecej nie wracac dostac dyscyplinarke?

    pozdrawiam
    pozdrawiam Shuakhwe

  • 2. Data: 2004-09-13 23:53:18
    Temat: Re: wypowiedznie umowy z winy pracodawcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Sep 2004, Stuku wrote:
    [...]
> [...]
    >+ -czy ktorys z tych powyzej moze byc "powodem" rozwiazania umowy o prace z
    >+ winy pracodawcy z natychmiastowym okresem wypowiedzenia.

    A co to za wynalazek ??
    W KP jest tylko "rozwiazanie umowy z winy [...tu możliwe obie
    strony...] BEZ WYPOWIEDZENIA".
    O ile wiem wyroki wskazujace że nieterminowa wypłata do "dobry powód"
    są. Tyle, że jeśli JUŻ weźmiesz wypłatę - to "powód" znika, czyli nie
    możesz "rozwiązać bez wypowiedzenia" dlatego że dwa miesiące temu
    pracodawca się spóźnił :]

    >+ -po prostu po mojej zmianie wziasc zalegle mi pieniadze z kasy i pojsc do
    >+ domu.

    ...no to TEJ możliwości rozwiązania IMHO się pozbawisz.
    A co do reszty to się nie mieszam :)

    pozdrowienia, Gotfryd