  • 1. Data: 2002-10-04 08:34:49
    Temat: wypowiedzneie
    Od: "wp" <n...@w...pl>

    od stycznia najpierw byl 3-miesieczny okres probny, potem umowa o prace na
    czas nieokreslony.
    teraz wypowiedzneie (z dnia 31.09) miesieczne z powodu likfidacji stanowiska
    pracy.

    przez ten miesiac jeszcze bede siedzial i pensja wpadnie. ale czy cos wiecej
    czy nie? w zwiazku z likwidacja stanowiska moze jakas odprawa dodatkowa?
    (wg mnie, ale slabo sie znam na pp)

  • 2. Data: 2002-10-04 09:22:54
    Temat: Re: wypowiedzneie
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wp" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wiecej
    > czy nie? w zwiazku z likwidacja stanowiska moze jakas odprawa dodatkowa?

    A na jakiej podstawie? Odprawy przysługują na podstawie przepisów
    szczególnych ( ustawa o szczególnych warunkach zwolniej z przyczyn leżących
    po stronie pracodawcy - o ile pamiętam :)) odprawy przysługuje jedynie w
    przypadku zwolniej grupowych, więc tylko jeżeli poza twoim zlikwidowano
    także inne stanowiska ( są określone liczby - w ciągu chyba 3 miesiecy 50
    jeśłi pracodawca zatrudnia iluśtam itd itp ).

    Depi.

  • 3. Data: 2002-10-04 09:28:11
    Od: "wp" <n...@w...pl>

    mialo byc "wg mnie nie"

    thx za potwierdzenie.

  • 4. Data: 2002-10-04 09:59:15
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > A na jakiej podstawie? Odprawy przysługują na podstawie przepisów
    > szczególnych ( ustawa o szczególnych warunkach zwolniej z przyczyn
    leżących

    no wlasnie pip w krakowie jasno powiedzial ze jesli zwalnia sie osobe bo sie
    likwiduje stanowisko - bo takiej osobie przysluguje odprawa :-(

    ania

  • 5. Data: 2002-10-04 09:59:21
    Od: a...@a...net

    Depilator <m...@p...onet.pl> wrote:

    > także inne stanowiska ( są określone liczby - w ciągu chyba 3 miesiecy 50
    > jeśłi pracodawca zatrudnia iluśtam itd itp ).

    W ciagu dowolnych kolejnych 3 miesiecy powyzej 10% pracownikow,
    albo powyzej 100 osob w zakladach zatrudniajacych powyzej 1000 pracownikow.

    anka

  • 6. Data: 2002-10-04 10:03:21
    Od: a...@a...net

    ania <a...@e...pl_#@!%> wrote:

    > no wlasnie pip w krakowie jasno powiedzial ze jesli zwalnia sie osobe bo sie
    > likwiduje stanowisko - bo takiej osobie przysluguje odprawa :-(

    A czy nie byla to decyzja w momencie kiedy osobie pryslugiwal 3 miesieczny
    okres wypowiedzenia?
    Bo przy redukcji stanowiska pracodawca ma prawo skrocic okres wypowiedzenia
    do nie mnie niz jednego miesiaca, ale rowniez ma obowiazek wyplacic
    odprawe (odszkodowanie?) za pozostaly czas wypowiedzenia
    czyli przy 3 miesiacach dostajesz 1 miesiac wypowiedzenia i dwu miesieczna
    odprawe.

    pozdrawiam Anka

  • 7. Data: 2002-10-04 10:20:23
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > A czy nie byla to decyzja w momencie kiedy osobie pryslugiwal 3 miesieczny
    > okres wypowiedzenia?

    nie - dziewczyna pracowala 2 lata, dostala wypowiedzenie miesieczne - koniec
    pracy wypadal 30.09 i otrzymala pensje za wrzesien i jednomiesieczna
    odprawe - tak zalecil pip w krakowie

    coz zrobic:-( w przepisach na ktory mi sie pip powolywal - jest napisane ze
    mam wyplacic i juz (mala firma zatrudniajaca do 5 pracownikow)

    ania

  • 8. Data: 2002-10-04 10:50:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Oct 2002 a...@a...net wrote:

> [...]
    >+ > likwiduje stanowisko - bo takiej osobie przysluguje odprawa :-(

    Zdaje się że tak (stety lub niestety, zależy po której stronie
    się siedzi)
> [...]
    >+ odprawe (odszkodowanie?) za pozostaly czas wypowiedzenia
    >+ czyli przy 3 miesiacach dostajesz 1 miesiac wypowiedzenia i dwu miesieczna

    Aniu, najwyraźniej pomyliłaś odprawę z odszkodowaniem za skrócenie
    wypowiedzenia ! Pracownikowi zwalnianemu z przyczyn "dotyczących
    zakładu" przysługuje wypowiedzenie (tj. okres w którym pracuje
    i wie że przestanie) *i* odprawa.
    Zamiast części wypowiedzenia może być odszkodowanie - tak jak
    piszesz...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-10-04 10:56:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 4 Oct 2002 11:22:54 +0200, "Depilator"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >A na jakiej podstawie?

    Na podstawie art. 10 p. 1 ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania
    z pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy
    oraz o zmianie niektórych ustaw z 28 grudnia 1989

    >po stronie pracodawcy - o ile pamiętam :)) odprawy przysługuje jedynie w
    >przypadku zwolniej grupowych,

    Nie jest to prawdą.

    > więc tylko jeżeli poza twoim zlikwidowano
    >także inne stanowiska ( są określone liczby - w ciągu chyba 3 miesiecy 50
    >jeśłi pracodawca zatrudnia iluśtam itd itp ).

    Jeżeli już, to mowa o 10% w ciągu 3 miesięcy, albo 100 osób gdy
    pracodawca zatrudnia >1000. Ale art. 10 dokłada również indywidualne
    przypadki gdy jedynym uzasadnieniem jest przyczyna ekonomiczna.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-10-04 11:16:59
    Od: a...@a...net

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > i wie że przestanie) *i* odprawa.
    > Zamiast części wypowiedzenia może być odszkodowanie - tak jak

    Nie pomylilam, nie wiedzialam jak to ujac.
    Ale swego czasu siadlam ze znajomym i kodeksem i wlasnie
    szukalismy czy przysluguje odprawa przy zwolnieniu przez zaklad pracy
    z przyczyn ekonomicznych i nigdzie nie znalezlismy ze tak, tylko wlasnie
    na temat odszkodowania za skrocenie czasu wymowienia.
    Mozesz podac podstawe prawna bo w takim razie cos nam umknelo.

    Pozdrawiam Anka