  • 1. Data: 2006-01-11 08:52:24
    Temat: wypowiedzenie zmieniające
    Od: "tootaatoo" <t...@i...pl>

    Witam serdecznie
    "Wypowiedzenie zmieniające" taki mam temat pracy magisterskiej,czy ma ktoś
    może jakieś ciekawe materiały
    albo własne doświadczenie z wyżej wymienioną regulacją prawną z którą
    zechiałby się podzielić
    Ja będe się starał dowieść w mojej pracy że wbrew powszechnemu przekonaniu
    nie jest to furtka ewakuacyjna dla pracodawcy do rozwiązania stosunku pracy
    z pracownikiem a jedynie modyfikacja jego umowy i chęć dalszej z tym
    pracownikiem współpracy
    Proszę o sugestię i przemyślenia dotyczące tego tematu,tak naprawdę
    zastawnia mnie fakt iż jeśli pracodawca chce rozwiązać umowę z pracownikiem
    to dlaczego po prostu nie zrobi tego w drodze wypowiedzenia umowy zamiast
    wypowiedzenia zmieniającego
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-11 10:21:44
    Temat: Re: wypowiedzenie zmieniające
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    tootaatoo napisał(a):

> [...]
    > nie jest to furtka ewakuacyjna dla pracodawcy do rozwiązania stosunku pracy
    > z pracownikiem a jedynie modyfikacja jego umowy i chęć dalszej z tym

    Ale to nie jest powszechne przekonanie. Ja tam od samego początku
    wiedziałem jakiemu celowi służy wypowiedzenie zmieniające. Są lepsze
    sposoby pozbycia się pracownika.

> [...]
    > pracownikiem to dlaczego po prostu nie zrobi tego w drodze wypowiedzenia
    > umowy zamiast wypowiedzenia zmieniającego

    Zgodnie z logika instytucji pracodawca nie chce rozwiązywać umowy o
    pracę z pracownikiem, lecz zmienić warunki umowy o pracę.
    Chcąc rozwiązać umowę o pracę pracodawca nic nie ma lepiej gdy da
    pracownikowi wypowiedzenie zmieniające - przy nadziei że pracownik odmówi.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2006-01-11 21:53:08
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

> [...]
    stosunku pracy
    > z pracownikiem a jedynie modyfikacja jego umowy i chęć dalszej z tym

    To dam Ci przykład z życia. Wypowiedzenie zmieniające zmienia
    zmniejsza wynagrodzenie pracownika o 50% oczywiście w dół.
    Pracownik się zgadza bo musi pracować. Po podpisaniu wypowiedzenia
    jego stanowiska jest likwidowane i otrzymuje odprawę według nowej
    pensji (czyli o 50% mniejszą). Oczywiście to wszystko wynikało z chęci
    współpracy z pracownikiem. Ech chyba nie znasz życia.

  • 4. Data: 2006-01-11 23:03:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Dariusz Młyński napisał(a):

> [...]
    > pensji (czyli o 50% mniejszą). Oczywiście to wszystko wynikało z chęci
    > współpracy z pracownikiem. Ech chyba nie znasz życia.

    A ty znasz życie. Duża część pracuje za minimalne wynagrodzenie lub
    nieco ponad, a tego nie da się zmniejszyć o 50 %.

  • 5. Data: 2006-01-11 23:30:48
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    > A ty znasz życie. Duża część pracuje za minimalne wynagrodzenie lub
    > nieco ponad, a tego nie da się zmniejszyć o 50 %.

    I im wypowiedzenie zmieniające nic nie daje. Więc nie mówmy, że to dla
    dobra pracownika.
    A zawsze można zmniejszyć wynagrodzenie do minimalnego a potem
    zlikwidować stanowisko.

  • 6. Data: 2006-01-11 23:34:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Dariusz Młyński napisał(a):

    > A zawsze można zmniejszyć wynagrodzenie do minimalnego a potem
    > zlikwidować stanowisko.

    Z punktu widzenia pracodawcy byłoby to bezsensu - oszczędności groszowe
    na odprawie, a duże ryzko procesu o weryfikacje wypowiedzenia
    zmieniającego - co będzie kosztować więcej niż te oszczędności, nawet
    przy założeniu że pracodawca ten proces wygra.

  • 7. Data: 2006-01-12 17:40:33
    Temat: Re: wypowiedzenie zmieniaj?ce
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Dariusz Młyński" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > przekonaniu

    A moze tez napiszesz, ze Służba Bezpieczeństwa, wbrew powzechnemu
    przekonaniu, czuwała nad bezpieczeństwem i dobrobytem mieszkancow PRL?

    Pozdrawiam
    SDD