  • 1. Data: 2009-02-01 18:13:45
    Temat: wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: "ced" <e...@m...pl>

    Uprzejmie proszę o poradę:

    - osobie przysługuje wypowiedzenie 3 mc.

    Wypowiedzenie Pracodawca wręcza Pracownikowi wypowiedzenie 30.01 (taką datę
    wpisuje Pracownik potwierdzając otrzymanie Pisma). W trści napisane jest, że
    umowa ma 3 mc. wypowiedzenie i wygasa 31.03.

    Moje pytanie jest takie, czy 31.03 jest prawidłową datą czy nie powinien to
    być koniec kwietnia?

  • 2. Data: 2009-02-01 18:43:51
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: "zuczek" <z...@o...pl>

    A juści, powinien

  • 3. Data: 2009-02-01 19:01:41
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o prac
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > napisane jest, że umowa ma 3 mc. wypowiedzenie i wygasa 31.03.
    > Moje pytanie jest takie, czy 31.03 jest prawidłową datą czy nie powinien

    Moim zdaniem powinien to być koniec kwietnia. Chyba, ze wypowiedzenie jest
    za porozumieniem stron.

  • 4. Data: 2009-02-01 19:34:22
    Od: "ced" <e...@m...pl>

    ?

    > Moim zdaniem powinien to być koniec kwietnia. Chyba, ze wypowiedzenie jest
    > za porozumieniem stron.

    nie jest.
    Natomiast szperając po necie znalzłem taki przykład:

    Wypowiedzenie złożone 3 kwietnia. (3 mc termin wypowiedzenia). Owy trzeci
    miesiąc mija 3 lipca, ale skutek wywiera dopiero na 31 lipca.

  • 5. Data: 2009-02-01 19:46:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Wypowiedzenie złożone 3 kwietnia. (3 mc termin wypowiedzenia). Owy trzeci
    > miesiąc mija 3 lipca, ale skutek wywiera dopiero na 31 lipca.

    Bo na koniec miesiąca, więc liczy się od 30 kwietnia: 31 maj, 30 czerwca,
    31 lipca.

  • 6. Data: 2009-02-02 09:58:15
    Od: "zuczek" <z...@o...pl>

    "Chyba, ze wypowiedzenie jest za porozumieniem stron".
    dla ścisłości - coś takiego nieistnieje :)
    wypowiedzenie = jednostronne zakończenie stos. pr.

  • 7. Data: 2009-02-02 10:16:48
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest, że umowa ma 3 mc. wypowiedzenie i wygasa 31.03.
    >
    > Moje pytanie jest takie, czy 31.03 jest prawidłową datą czy nie powinien
    Wypowiedzenie umowy o prace skutkuje ZAWSZE na koniec miesiaca i okres
    wypowiedzenia liczy sie od ostatniego dnia miesiaca w ktorym zostalo
    wypowiedzenie wreczone. (przy krotszych okresach niz miesiac ta zasada
    dziala w trybie tygodniowym)
    W Twoim przypadku okres 3-miesieczny konczy sie 30.04

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 8. Data: 2009-02-03 14:53:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gm4ruf$dqa$2@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Moim zdaniem powinien to być koniec kwietnia. Chyba, ze wypowiedzenie
    > jest za porozumieniem stron.
    Ciekawe gdzieś taki nowotwór prawny wyczytał...
    Wypowiedzenie za porozumieniem...

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-02-03 14:54:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gm4ooo$qoh$1@inews.gazeta.pl ced <e...@m...pl> pisze:

> [...]
    > napisane jest, że umowa ma 3 mc. wypowiedzenie i wygasa 31.03.
    > Moje pytanie jest takie, czy 31.03 jest prawidłową datą czy nie powinien
    Jeśli tak jest faktycznie napisane, to piszący jest durniem i warto byłoby
    go o tym poinformować.
    1. Wypowiedziana umowa nie wygasa tylko rozwiązuje się (to są różne rzeczy).
    2. Rozwiązanie tak wypowiedzianej umowy następuje z końcem kwietnia.

    --
    Jotte