  • 1. Data: 2004-01-06 21:34:07
    Temat: wypadek na nartach (desce)
    Od: "luki" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czesc,

    Pierwszy raz tutaj pisze i mam nadzieje, ze mi pomozecie,
    bo jesli chodzi o prawo to jestem laikiem, ale do rzeczy:

    W ubiegly piatek jezdzilem na snowboardzie, korzystajac
    z wyciagu krzeselkowego podczas wysiadania chcac uniknac
    wywrotki na oblodzonym zjezdzie schodzilem z niego tzw hulajnoga.
    Nie zdazylem opuscic zjazdu i zawracajace krzeselko uderzylo mnie
    w glowe. Na szczescie mialem kask, ale niestety moj nos nie wytrzymal
    tego uderzenia. Kiedy opanowalem krwotok podjechalem do stacji TOPR
    gdzie mnie opatrzono i zalecono badanie lekarskie by wykluczyc
    zlamanie nosa.
    Nastepnego dnia zjawilem sie na pogotowiu gdzie powiedzieli mi ze mam
    pekniety nos, ale to czy jest zlamany okaze sie po ustapieniu obrzeku.
    Dzis kiedy juz wspomniany obrzek schodzi, niestety ukazuje sie coraz
    wieksza krzywizna nosa, zatem jutro ide ponownie do lekarza na badanie.

    I teraz problem prawny:
    Wydaje mi sie, ze gdyby nie reakcja obslugi wyciagu, to do wypadku
    by nie doszlo. Pan ktory powinien stac przy gornej stacji wysiadajacych
    siedzial sobie w domku (takim na stacji) i nawet nie zaregowal, a powininen
    zatrzymac krzeslo, nawet po wypadku nie pojawil sie na stacji.
    Moge byc osoba poczatkujaca i wysiadanie z krzesla moze nie byc tak wprawne.

    Jutro u lekarza dowiem sie czy nos jest zlamany, jesli tak to bede
    chcial wyegzekwowac koszty leczenia u firmy obslugujacej wyciag.

    Powiedzcie mi prosze co sadzicie na ten temat, na jakie przepisy
    prawne powinienem sie powolac??

    z gory dziekuje

    Luk
    krzeselko

  • 2. Data: 2004-01-06 21:48:55
    Od: "luki" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    >Luk
    >krzeselko

    krzeselko to nie moj pseudonim - jakims dzwinym trafem taki
    podpis sie trafil .... :)

  • 3. Data: 2004-01-06 22:05:25
    Temat: Re: wypadek na nartach (desce)
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <btf9kf$2pa$1@inews.gazeta.pl>, luki wrote:
> [...]
    > Dzis kiedy juz wspomniany obrzek schodzi, niestety ukazuje sie coraz
    > wieksza krzywizna nosa, zatem jutro ide ponownie do lekarza na badanie.

    Abstrahując od tematów prawnych: miałem tak samo - opuchlizna, 'poczekamy i
    zobaczymy' i... do dzisiaj mam krzywy nos. ;) Leć do lekarza i niech
    nastawią, zanim się zacznie zrastać. Mnie musieli złamać drugi raz, spałem
    potem przywiązany do łóżka, żeby tego nie poruszć i trochę poprawiło to
    sytuację, ale i tak, kiedy się przyjrzeć... ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 4. Data: 2004-01-07 17:10:31
    Od: alex<a...@o...pl>

    > Powiedzcie mi prosze co sadzicie na ten temat, na jakie przepisy
    > prawne powinienem sie powolac??

    Odszkodowanie nalaży się Tobie, o ile nie naruszyłeś w rażący sposób regulaminu
    obowiązującego pasażerów wyciągu (nie trzeba było przypadkiem trzymać deski w rękach?
    - ja
    jeżdzę tylko na nartach, więc nie wiem...). Co do przepisów, to można powołać się na
    kodeks
    cywilny: art. 444 i art. 435 ale co do tego ostatniego to, już kwestia wykładni, czy
    wyciąg jest
    przedsiębiorstwem?

    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia,
    a'lex