  • 11. Data: 2009-05-15 14:36:24
    Temat: Re: wspó3w3a?ciciel ??da czynszu
    Od: kuba <j...@g...com>

    vari pisze:

    > To trochę przypomina działanie różnych firm czy urzędów, które "przypominają
    > sobie" o niezapłaconych naleznościach tuż przed wygaśnieciem ich
    > wymagalności i żądają ich zapłaty _z_odsetkami_.
    > Współwłaściciel dowiedział się pismem z sadu o tym co stało się w 2006 roku
    > i teraz sobie przypomniał o "bezumownym" korzystaniu.
    > Chyba powinien się zwrócić o zawarcie umowy lub wysunąć JAKIEKOLWIEK inne
    > roszczenia wtedy gdy dowiedział się o tym co zaszło.
    > Czy to nie jest przesłanka dla sądu w kierunku odrzucenia "zaleglych" opłat

    Owszem, widać na pierwszy rzut oka, że współwłaściciel to typowy
    cwaniak. Tacy ludzie budzą niechęć, więc jest możliwe, że sąd będzie
    chciał mu utrzeć nosa :) Ale naprawdę ciężko się w tej kwestii
    wypowiedzieć, bo to zależy już tylko od osoby, która będzie taką sprawę
    rozstrzygać.

    Co do odsetek - to należą się one dopiero po ustaleniu należnej kwoty,
    od momentu w którym wierzyciel wezwie dłużnika do zapłaty.
    Niedopuszczalne jest przyjęcie, że od 2006 należało mi się co miesiąc
    np. 3000 zł i będę sobie od tego naliczał odsetki. A więc sytuacja jest
    inna niż przy zaległym czynszu.

    pozdrawiam i życzę powodzenia