  • 1. Data: 2002-09-23 11:38:41
    Temat: wspólnota mieszkaniowa
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    Właśnie przymierzam się da zakupu
    mieszkania, które będzie objete wspólnotą mieszkaniową. Mam w związku z tym
    kilka pytań.

    1. Mieszkania będą nowe, w zasadzie nie są jeszcze ukończone, zastanawiam
    się w związku z tym jaki (mniej więcej) może zostać ustalony czynsz.
    Wyobrażam sobie, że wliczać się będzie w niego opłata za utrzymanie
    czystości, wywóz śmieci itp ale co z funduszem remontowym, jakiej wysokości
    może on zostać ustalony w wypadku nowego budynku?
    2. Na jakiej zasadzie wybiera się zarządcę budynku, czy jest to może ktoś ze
    współmieszkańców, ?
    3. Jakie plusy i minusy można wyróżnić porównując wspólnotę do spółdzielni
    mieszkaniowej?

    Dzięki wielkie i przepraszam za zawracanie głowy.

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-09-23 17:11:32
    Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Sep 2002, Smerf wrote:
    [...]
    >+ czystości, wywóz śmieci itp ale co z funduszem remontowym, jakiej wysokości
    >+ może on zostać ustalony w wypadku nowego budynku?

    Wedle samopoczucia wspólnoty :)

    >+ 2. Na jakiej zasadzie wybiera się zarządcę budynku, czy jest to może ktoś ze
    >+ współmieszkańców, ?

    *Może* być, i wtedy nie musi mieć uprawnień.
    Inaczej - musi to być osoba "z papierami".
    Nie piszesz jak wielka wspólnota !

    >+ 3. Jakie plusy i minusy można wyróżnić porównując wspólnotę do spółdzielni
    >+ mieszkaniowej?

    ...we wspólnocie nie ma chorych rozwiązań pt. "nie twoje
    mieszkanie własnościowe" ?? ;>

    Zaaplikuj sobie:
    http://www.gazetaprawna.pl/tygodnie/wspolnoty/index.
    html
    oraz inny link który przed chwilą podawałem :)
    Przeczytaj ustawę, nie zawadzi... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-09-24 10:04:23
    Temat: Odp: wspólnota mieszkaniowa
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    > oraz inny link który przed chwilą podawałem :)

    No właśnie swoim linkiem sprowokowałeś mnie do kolejnych pytań :)

    Anyway
    Dzięki

    Pzdr
    Smerf

  • 4. Data: 2002-09-24 15:10:11
    Temat: Re: Odp: wspólnota mieszkaniowa
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Sep 2002, Smerf wrote:
    [...]
    >+ > oraz inny link który przed chwilą podawałem :)
    >+
    >+ No właśnie swoim linkiem sprowokowałeś mnie do kolejnych pytań :)

    Jakoś trzeba dyskusję napędzać ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (na etapie "przejmowania nieruchomości przez wspólnotę...")