  • 11. Data: 2006-02-03 21:23:51
    Temat: Re: wprowadzenie w blad - zakupy w internecie
    Od: "Shut" <m...@m...com>

    > No i co z tego ze sprzedawca powiedzial, ze ma pasowac? Powiedzial ze ma
    > pasowac, a nastepnie zapomnial i wyslal zly. Albo co wiecej - jakis
    > pracownik wyslal nie ten co trzeba. Oszustwo to przestepstwo kierunkowe -
    > sprawca musi dzialac _w celu_ popelnienia (zamiar bezposredni)

    nie maja innych pasujacych w ofercie, wiec jest to celowe poinformowanie
    mnie, wprowadzenie w blad tak abym kupil dany towar...

  • 12. Data: 2006-02-03 21:27:40
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    > nie maja innych pasujacych w ofercie, wiec jest to celowe poinformowanie
    > mnie, wprowadzenie w blad tak abym kupil dany towar...

    To nieco zmienia postac rzeczy, ale i tak trudno bedzie udowodnic
    popelnienie przestepstwa chociazby z tego wzgledu, ze zaproponowali zwrot. A
    to ze nie chca pokryc koszty wysylki - to juz raczej sfera prawa cywilnego,
    konsumenckiego a nie karnego.

    Krotko mowiac - podejrzewam, ze nawet po zlozeniu zawiadomienia skonczy sie
    to na umorzeniu postepowania.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 13. Data: 2006-02-03 21:46:55
    Od: "Shut" <m...@m...com>

> [...]
    > A to ze nie chca pokryc koszty wysylki - to juz raczej sfera prawa
    > cywilnego, konsumenckiego a nie karnego.

    nie do konca, poki co oni sie nie odzywaja... :)
    zapewne zaproponuja zwrot, ale no jak juz pisalem pewnie na moj koszt

    > Krotko mowiac - podejrzewam, ze nawet po zlozeniu zawiadomienia skonczy
    > sie to na umorzeniu postepowania.

    pewnie tak, ale warto probowac, a noz widelec, chociaz odzyskam kase...

  • 14. Data: 2006-02-04 06:43:26
    Od: "Cyberix" <r...@m...pl>

    > pewnie tak, ale warto probowac, a noz widelec, chociaz odzyskam kase...

    Chcesz walczyć o zwrot kosztów wysyłki? Zawracać głowe policji o 3,5 zł ?
    Niech nawet to będzie 5 zł. Ileż może kosztować przesyłka kabla ?? Bez
    przesady. Ale mi kasa.

  • 15. Data: 2006-02-04 10:12:27
    Od: "Shut" <m...@m...com>

    > Chcesz walczyć o zwrot kosztów wysyłki? Zawracać głowe policji o 3,5 zł ?
    > Niech nawet to będzie 5 zł. Ileż może kosztować przesyłka kabla ?? Bez
    > przesady. Ale mi kasa.

    troche wieksza suma, uwierz mi

  • 16. Data: 2006-02-04 11:38:25
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    trudno bedzie udowodnic
    > popelnienie przestepstwa chociazby z tego wzgledu, ze zaproponowali
    > zwrot.

    a czy takie zachownie decyduje o tym czy zostalo popelnone przestepstwo
    czy tylko wplywa na wysokosc kary?

    P.

  • 17. Data: 2006-02-04 11:39:35
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Cyberix napisał(a):

    > Chcesz walczyć o zwrot kosztów wysyłki? Zawracać głowe policji o 3,5 zł ?
    > Niech nawet to będzie 5 zł. Ileż może kosztować przesyłka kabla ?? Bez
    > przesady. Ale mi kasa.

    liczas ie zasady. ie mozna darowac oszustwa nawet na 1 zloty o ile jest
    to umyslnie zrobione. Dzis bedzie 1 zl jutro 5 a ktoregos dnia kilkaset
    czy kilka tysiecy.

    P.

  • 18. Data: 2006-02-04 13:02:17
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    > a czy takie zachownie decyduje o tym czy zostalo popelnone przestepstwo
    > czy tylko wplywa na wysokosc kary?

    Trudno udowodnic zamiar popelnienia oszustwa komus, kto bez problemow godzi
    sie na zwrot, tlumaczac przy okazji ze zaszla pomylka itd.

    A nawet jesli sie nie wytlumaczy i nawet przyzna do oszustwa, to i tak
    mysle, ze przestepstwa nie ma, bo spoleczna szkodliwosc czynu (pare zl) jest
    znikoma. Ale zawsze mozna go capnac z KW;-)

    Pozdrawiam,
    Michal