  • 1. Data: 2006-02-03 19:00:01
    Temat: Telefoniczne wezwanie
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam,
    Czy mogę byc telefonicznie wezwany na policję w celu przesłuchania w
    charakterze na chwilę obecną jako swiadka?.

  • 2. Data: 2006-02-03 19:19:25
    Temat: Re: Telefoniczne wezwanie
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alicja napisał(a):
    > Czy mogę byc telefonicznie wezwany na policję w celu przesłuchania w
    > charakterze na chwilę obecną jako swiadka?.

    tak

    KG

  • 3. Data: 2006-02-03 19:32:08
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    kam napisał(a):

    > tak

    a czy moga ukarac ze nie zgloszenie sie przy takim wezwaniu?
    Przeciez kazdy moze zadzwonic.

    P.

  • 4. Data: 2006-02-03 20:36:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Alicja [###a...@w...pl.###] napisał:

    > Czy mogę byc telefonicznie wezwany na policję w celu przesłuchania w
    > charakterze na chwilę obecną jako swiadka?.

    Sposób dobry, jak każdy inny. Wzywanie przez telefon ma tę zaletę dla
    wzywanego, ze może popertraktować z przesłuchującym go termin
    wykonania czynności. Tak więc tak naprawdę po prostu stanowi jakieś
    tam udogodnienie dla świadka. Bo z punktu widzenia prowadzącego
    postępowanie, to przecież prościej wysłać wezwanie na jemu
    odpowiadający termin i po ewentualnym niezgłoszeniu się wyciągnąć z
    tego tytułu prawem przewidziane konsekwencje.

    Prawda jest taka, że prowadzący nie bedzie wstanie udokumentować
    dokonanego w ten sposób wezwania, toteż w razie Twojego niezgłoszenia
    nie zostaje mu nic innego, jak wysłać Ci wezwanie. Ale już będzie to
    wezwanie na odpowiadający jemu, termin, co niekoniecznie musi być dla
    Ciebie akurat korzystne. Tak, czy inaczej wcześniej czy później do
    przesłuchania dojdzie. Czy to nastąpi teraz, czy potem - jest sens
    komplikować?

    Jeśli masz wątpliwość, czy wezwane nie jest jakimś dowcipem, to po
    prostu zadzwoń do tej komendy na numer z książki telefonicznej, poproś
    o rozmowę z wżywającym Cię funkcjonariuszem i w ten sposób upewnij
    się.

  • 5. Data: 2006-02-06 21:36:37
    Od: mm <m...@m...com>

    Pamietaj że możesz odmówić odpowiadania na pytania powołując się na to że
    odpowiedź może narazić cię na odpowiedzialność karną.