  • 1. Data: 2004-02-17 21:01:33
    Temat: wplata na poczcie
    Od: "Bartek" <w...@g...pl>

    witam

    pytanie moje jest, mam nadzieje, niezby skomplkowane i mam nadzieje ze
    istnieje na nie jednoznaczna odpowiedz - mianowicie czy jezeli mam wyznaczony
    termin wplaty za np telefon, wode, czesne za szkole itp itd do konkretnego
    dnia i w tym konkretym /wyznaczonym jako termin zaplaty/ dniu wplacam
    pieniadze na poczcie to termin zaplaty zostaje zachowany czy tez termin
    zaplaty liczony jest jako data wplywu pieniedzy na konto wierzyciela?? moze
    jakas podstawa prawna??

    mam nadzieje ze zbytnio nie zagmatwalem. dzieki za ewentualne odpowiedzi.

    Bartek

  • 2. Data: 2004-02-17 21:55:26
    Temat: Re: wplata na poczcie
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Bartek wrote:
> [...]
    > pieniadze na poczcie to termin zaplaty zostaje zachowany czy tez termin
    > zaplaty liczony jest jako data wplywu pieniedzy na konto wierzyciela??

    zależy od umowy, ale jeśli ta milczy, to data wpływu na rachunek
    wioerzyciela

    KG

  • 3. Data: 2004-02-18 08:20:29
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    kam wrote:

    > zależy od umowy, ale jeśli ta milczy, to data wpływu na rachunek
    > wioerzyciela

    i dodam:
    poczta potrafi nadal przekazywać do 3 tygodni

  • 4. Data: 2004-02-18 08:27:33
    Od: "asia" <j...@g...pl>

    Witam,

    zalezy gdzie i co wplacasz i jak stanowi regulamin.

    Do terminów np. wplaty oplat publicznoprawnych stosuje się art. 57 § 5 kpa.
    Za termin wniesienia opłaty uważa się więc datę złożenia polecenia przelewu
    na poczcie, w banku lub dokonania bezpośredniej wpłaty w kasie urzędu
    gminy. Powyższa teza znalazła potwierdzenie w Postanowieniu Sądu
    Najwyższego - Izba Administracyjna, Pracy
    i Ubezpieczeń Społecznych z dnia 13 lutego 1998 r. (III RN 128/97 Glosa
    1998/10 str. 29 Glosa 1998/7 str.11), zgodnie, z którym - niezależnie od
    przyczyn, które spowodowały opóźnienie dokonania przelewu bankowego kwoty
    wpisu, skarżący
    w żadnym razie nie może być obciążony skutkami prawnymi powstałego
    opóźnienia dokonania przelewu.

    Aska