  • 1. Data: 2004-02-17 20:20:22
    Temat: renta rodzinna
    Od: "MaciejG" <j...@p...onet.pl>

    jest sobie student zaoczny, pobiera rente rodzinną po zmarłym ojcu. W tym
    roku, w maju kończy 25 lat. Do kiedy powinien mieć wypłacaną rente? Do maja
    czy tak długo az skonczy sie semestr letni, czyli do wrzesnia?

    MaciejG
    gg 521505

  • 2. Data: 2004-02-17 20:50:39
    Temat: Re: renta rodzinna
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "MaciejG" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    maja
    > czy tak długo az skonczy sie semestr letni, czyli do wrzesnia?

    do miesiaca w ktorym konczy 25 lat, a jezeli jest na ostatnim roku to do
    konca roku akademickiego

    pozdro

  • 3. Data: 2004-02-18 14:04:06
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

> [...]
    > tym
    > maja
    >
    > do miesiaca w ktorym konczy 25 lat, a jezeli jest na ostatnim roku to do
    A gdy w czerwcu kończy 25 lat i (niestety) pozostaje mu jeszcze jeden rok
    nauki?? Co wtedy??

    Pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2004-02-18 21:43:19
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Miranda" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A gdy w czerwcu kończy 25 lat i (niestety) pozostaje mu jeszcze jeden
    rok
    > nauki?? Co wtedy??

    niestety, ostatnia pobierze w czerwcu

    pozdro

  • 5. Data: 2004-02-19 07:14:19
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

    > rok
    >

    > niestety, ostatnia pobierze w czerwcu

    Jestem zdziwiona, bo ZUS przyznał mi rentę do 30 września (mimo iż w czerwcu
    kończę 25 lat)- czy w takim razie nastapiła jakaś pomyłka??(i w tym momencie
    przestają wypłacać rentę w czerwcu??)
    I jeszcze jedno- słyszałam, że jeżeli osobie, która ukończyła 25 rok życia
    został jeszcze jeden rok szkoły może ubiegać się o wypłatę renty przez ten
    pozostały rok?? (czyli tzw. "prolongate"...chyba)

    Pozdrawiam :)

  • 6. Data: 2004-02-19 08:38:12
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

> [...]
    ten
    > pozostały rok?? (czyli tzw. "prolongate"...chyba)

    tym razem to ja jestem zdziwiony.
    kolega 25 skonczyl w listopadzie, bedac na czwartym roku, i w
    listopadzie otrzymal ostatnia rente.
    nawet w tej sprawie pisalem na te grupe i otrzymalem odpowiedzi takie
    jak Ci przedstawilem w poprzednich postach.

    pozdro

  • 7. Data: 2004-02-19 10:49:28
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik xmarcel <x...@b...gazeta.pl> napisał:
    > tym razem to ja jestem zdziwiony.

    Ja też :)

    > kolega 25 skonczyl w listopadzie, bedac na czwartym roku, i w
    > listopadzie otrzymal ostatnia rente.

    To samo było ze mną. 25 lat kończyłem w styczniu, a nauka
    kończyła mi się w lutym następnego roku, więc niestety
    w styczniu pożegnałem się z rentą.
    O ile wiem, to jedynie w przypadku osób, które stały się
    całkowicie niezdolne do pracy przed ukończeniem 16. roku
    życia lub w czasie nauki, możliwe jest wypłacanie renty
    rodzinnej bez względu na wiek (a więc również po ukończeniu
    25. roku życia).

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 8. Data: 2004-02-19 14:22:01
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

> [...]
    > życia lub w czasie nauki, możliwe jest wypłacanie renty
    > rodzinnej bez względu na wiek (a więc również po ukończeniu

    Ja mam rentę rodzinną przyznaną w drodze wyjątku- mój ojciec umarł o 10 dni za
    późno(nie miał ciągłości pracy), abym mogła dostać "normalną" rentę. Jednak mam
    problem, bo przy rencie rodzinnej wyjątkowej nie można osiągać żadnych
    dodatkowych dochodów z tytułu pracy, a że ja zaczełam pracę- chciałam się
    dowiedzieć, czy jest o co walczyć, ale jeżeli rzeczywiście mi zabiorą w
    momencie ukończenia 25 roku życia(a nie tak jak mi przyznali do 30.09.), to gra
    nie jest warta świeczki :) (kowota renty- ok. 400zł miesięcznie....)

    Pozdrawiam :)