  • 1. Data: 2002-07-22 08:17:53
    Temat: własnościowe spółdzielcze mieszkanie ?
    Od: "prezesikk" <p...@h...pl>

    Dzień dobry.
    Moi rodzice kupili sobie mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej, gdzie
    członkiem został mój
    tata. Jednak po jego śmierci Spółdzielnia Mieszkaniowa nie chce wciągnąć w
    poczet członków mojej
    mamy. Uzasadnia to tym, że właścicielem własnościowego spółdzielczego lokalu
    mieszkalnego może być tylko jedna osoba, a orzeczeniem sądu w spadku po ojcu
    każdy z nas dostał 1/3 jego części (mama, siostra i ja).
    Oczywiście można to przepisać notarialnie na mamę rezygnując z naszej
    własności jednak ta przyjemność trochę kosztuje.
    Więc mam pytanie
    - ilu może mieć właścicieli własnościowe spółdzielcze mieszkanie ?

    Z poważaniem
    K.K.

  • 2. Data: 2002-07-24 09:02:14
    Temat: Re: własnościowe spółdzielcze mieszkanie ?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Radosław Strawa" <r...@w...pl> wrote in message
    > NIestety tylko jednej, chyba ze ma małżonka...

    Jest Pan pewien ?

    Wiem, ze tak bylo, ale byla interwencja RPO, ze jest to niezgodne z
    konstytucja
    i nie pamietam czy i jak sie skonczyla.

    A przy okazji:

    > Użytkownik[....]

    > lokalu

    Wlascicielem lokalu jest spoldzielnia.

    Dziedziczone jest spoldzielcze prawo do lokalu...
    wlasnosciowe lub lokarorskie.

    jesli okaze sie ze RPO nic nie zalatwil i nadal jedyine malzonkowie
    moga byc wlascicielami spoldzielczego prawa do lokalu,
    mozna podarowac jednej osobie reszte i dopiero wystapic do spoldzielni

    Jesli dobrze pamietam, czesc spoldzilczego prawa lokatorskiego do lokalu
    mozna darowac
    "bez notariusza", wlasnosciowego tylko notarialnie.

    Boguslaw