  • 1. Data: 2009-10-03 12:52:00
    Temat: wlasciciel a wspolwlasciciel pojazdu
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    stan obecny:
    w dowodzie rejestracyjnym jestem wpisany jako wlasciciel pojazdu,
    natomiast widnieje jeszcze wspolwlasciciel pojazdu

    sytuacja:
    robie kalkulacje ubezpieczenia komunikacyjnego u roznych
    ubezpieczycieli i wychodzi inna, korzystniejsza dla mnie skladka,
    jesli wpisze drugiego wspolwlasciciela jako wlasciciela a siebie
    (wlasciciela) jako wspolwlasciciela

    pytanie:
    z prawnego punktu widzenia, czym sie rozni wlasciciel od
    wspolwlasciciela? czy to tylko zagranie ubezpieczalni, aby wyciagnac
    wiecej kasy, czy tez moge z czystym sumieniem prawnym wpisac siebie
    jako wspolwlasciciela? czy bylo juz jakies orzecznictwo w tej sprawie?

  • 2. Data: 2009-10-03 13:01:00
    Temat: Re: wlasciciel a wspolwlasciciel pojazdu
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Sarpedon pisze:

> [...]
    > wiecej kasy, czy tez moge z czystym sumieniem prawnym wpisac siebie
    > jako wspolwlasciciela? czy bylo juz jakies orzecznictwo w tej sprawie?

    W świetle prawa nie ma czegoś takiego jak właściciel i współwłaściciel.
    W dowodach rejestracyjnych bzdury piszą ;). Jeżeli własność jednej
    rzeczy przysługuje kilku osobom, to oni wszyscy nazywają się jej
    współwłaścicielami.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-10-03 19:57:00
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    On 3 Paź, 15:01, kuba <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > W dowodach rejestracyjnych bzdury piszą ;). Jeżeli własność jednej
    > rzeczy przysługuje kilku osobom, to oni wszyscy nazywają się jej

    no wlasnie tez tak myslalem, ale zapis w dowodzie rejestracyjnym mnie
    zmylil :) dobra, bede zalatwial na odwrot, aby skladka byla nizsza

  • 4. Data: 2009-10-03 20:26:50
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Szanowny Pan kierownik w WK usiłował mi przedstawić swój punkt widzenia
    twierdząc z powagą, że osoba na pierwszym miejscu w DR jest włascicielem, a
    drugi to napewno współwlaściciel. Na moje pytanie o podstawy takiego
    rozumowania lub lepiej jakąś podstawę prawną stwierdzil, że w zasadzie taki
    jest zwyczaj ....
    Natomiast w ubezpieczalni kolejnośc wpisu był obojętna.

  • 5. Data: 2009-10-05 05:47:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    Agall pisze:

    > Natomiast w ubezpieczalni kolejnośc wpisu był obojętna.

    Autor wątku twierdzi zupełnie coś innego:

> [...]
    > ubezpieczycieli i wychodzi inna, korzystniejsza dla mnie skladka,
    > jesli wpisze drugiego wspolwlasciciela jako wlasciciela a siebie

    Czyli to kolejna instytucja która widzi różnicę między 'właścielem' a
    'współwłaścicielem'. :)

    --
    spp