  • 1. Data: 2003-10-07 14:53:01
    Temat: witam/pytanie dot. internetu
    Od: "fuxs" <f...@a...net>

    witam. jestem tu poraz pierwszys wlasnie z powodu internetu. mam kilka
    pytan:
    1. czy rozmowa na gadu-gadu o tresci : "eh koles nie tak ciezko bylo cie
    namiezyc, nie ogladaj sie za siebie bo ktos ci przyp....." sa grozba?
    2. czy publikowanie zdjec w internecie nie obietych prawem autorskim -nie
    zostalem o tym poinformowany a na zdjeciach nie ma zadnego podpisu- jest
    nielegale?
    3. czy takie dane jak: imie, email, numer gg podlegaja prawu o ochronie
    danych osobowych?

    z gory dziekuje za odpowiedz i za wyrozumialosc
    pozdrawiam fuxs

  • 2. Data: 2003-10-07 17:16:49
    Temat: Re: witam/pytanie dot. internetu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. czy rozmowa na gadu-gadu o treści : "eh koles nie tak ciezko bylo cie
    > namiezyc, nie ogladaj sie za siebie bo ktos ci przyp....." sa grozba?

    Są groźbą. Ale, by wyprzedzić burzę dodam, że raczej nie są groźbą
    karalną.

    > 2. czy publikowanie zdjec w internecie nie obietych prawem
    autorskim -nie
    > zostalem o tym poinformowany a na zdjeciach nie ma zadnego podpisu- jest
    > nielegale?

    A jak sobie wyobrażasz to poinformowanie Ciebie, że ktoś ma prawa
    autorskie do tych zdjęć? W każdym razie jak rozumiem Ty ich nie masz. Jak
    ich nie masz, to publikować nie możesz.

    > 3. czy takie dane jak: imie, email, numer gg podlegaja prawu o ochronie
    > danych osobowych?

    Nie. Nie, ponieważ na ich podstawie nie można jednoznacznie zidentyfikować
    osoby.

  • 3. Data: 2003-10-07 18:30:05
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > Nie. Nie, ponieważ na ich podstawie nie można jednoznacznie zidentyfikować
    > osoby.

    Tu bym polemizowal. Przy wiekszosc kont przy zakladaniu nalezy/mozna podac
    pelny zakres inf
    dot danej osoby. A na pewno takie ktore pozwalaja ja zidentyfikowac. To samo
    moze byc z nr gg.
    Imie nie.

  • 4. Data: 2003-10-07 19:19:03
    Od: "fuxs" <f...@a...net>

    > Są groźbą. Ale, by wyprzedzić burzę dodam, że raczej nie są groźbą
    > karalną.

    to jezeli nie sa grozba karana to jaka? i czy mozna jakos "postraszyc
    konsekwencjami" taka osobe?

    > A jak sobie wyobrażasz to poinformowanie Ciebie, że ktoś ma prawa
    > autorskie do tych zdjęć? W każdym razie jak rozumiem Ty ich nie masz. Jak
    > ich nie masz, to publikować nie możesz.

    sprawa ma sie tak- mam zdjecia od danej osoby-dala mi je dobrowolnie- i
    teraz pytanie- czy moge je udostepnic na stronie www?

    pozdrawiam fuxs

  • 5. Data: 2003-10-08 01:26:46
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <blv3j8$7be$1@news.onet.pl>, fuxs wrote:
    > to jezeli nie sa grozba karana to jaka? i czy mozna jakos "postraszyc
    > konsekwencjami" taka osobe?

    Postraszyć to zawsze można, ale to co cytowałeś to jednak trochę za mało
    aby groziły za to jakiekolwiek konsekwencje.

    > sprawa ma sie tak- mam zdjecia od danej osoby-dala mi je dobrowolnie- i
    > teraz pytanie- czy moge je udostepnic na stronie www?

    Jeśli masz zgodę tej osoby na ich publikację to tak. Radzę mieć ją na
    piśmie. Sam fakt że ktoś dał ci jakieś zdjęcia nie upoważnia cię do
    publikowania ich w jakiejkolwiek formie. Co więcej, nawet jeśli masz taką
    zgodę to masz obowiązek w momencie publikacji napisać kto jest ich
    autorem.

    Każde z osobna nie. Razem... trudno chyba jednoznacznie określić. Moim
    zdaniem w przypadku ogólnym nie, bo nie pozwalają w sposób pewny na
    identyfikacje danej osoby. Ta niepewność wynika tu głównie z faktu że
    każdy może sobie sam zafundować taki zestaw danych lub ich kilka i nikogo
    to w żaden sposób nie identyfikuje jako konkretnej osoby. Co innego gdyby
    to był np. numer IP + imię + nazwisko lub komercyjny, nieanonimowy adres
    e-mail + imię + nazwisko.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-10-08 01:31:29
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bluk0e$op0$1@news.onet.pl>, fuxs wrote:
    > 2. czy publikowanie zdjec w internecie nie obietych prawem autorskim -nie
    > zostalem o tym poinformowany a na zdjeciach nie ma zadnego podpisu- jest
    > nielegale?

    W polskim prawie praktycznie nie ma zdjęć nie objętych prawem autorskim.
    Są pewne wyjątki ale na ogół są one dość dyskusyjne.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-10-08 05:18:26
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

    Użytkownik "fuxs" <f...@a...net> napisał w wiadomości

    > to jezeli nie sa grozba karana to jaka? i czy mozna jakos "postraszyc
    > konsekwencjami" taka osobe?

    jak to nie karalna, jesli straszy sie kogos pobiciem, ja sobie zdaje sprawe
    z tego, ze do gg
    wszyscy podchodza z dystansem, ale bylo nie bylo jest to straszenie
    pobiciem, a to juz AFAIK
    jest karalne. czy sie myle?

    pozdro

  • 8. Data: 2003-10-08 13:39:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to te dane związane z założeniem konta są danymi osobowymi. W sumie
    mając dostęp do bazy danych PESEL możesz ustalić dane każdego, ale adres
    Centralnego Biura Adresowego tajny nie jest, a jedynie zawarte w nim
    informacje.

  • 9. Data: 2003-10-08 13:42:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > to jezeli nie sa grozba karana to jaka? i czy mozna jakos "postraszyc
    > konsekwencjami" taka osobe?

    Tak. Możesz mu napisać, że go nie lubisz. Albo podobnie naubliżać.

    > sprawa ma sie tak- mam zdjecia od danej osoby-dala mi je dobrowolnie- i
    > teraz pytanie- czy moge je udostepnic na stronie www?

    Bez jej zgody nie. Również bez zgody fotografa, który to zrobił też nie.
    Obydwie te osoby musiałyby wyrazić zgodę.