    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: witam/pytanie dot. internetu
    Date: Wed, 8 Oct 2003 09:26:46 +0800

    In article <blv3j8$7be$1@news.onet.pl>, fuxs wrote:
    > to jezeli nie sa grozba karana to jaka? i czy mozna jakos "postraszyc
    > konsekwencjami" taka osobe?

    Postraszyć to zawsze można, ale to co cytowałeś to jednak trochę za mało
    aby groziły za to jakiekolwiek konsekwencje.

    > sprawa ma sie tak- mam zdjecia od danej osoby-dala mi je dobrowolnie- i
    > teraz pytanie- czy moge je udostepnic na stronie www?

    Jeśli masz zgodę tej osoby na ich publikację to tak. Radzę mieć ją na
    piśmie. Sam fakt że ktoś dał ci jakieś zdjęcia nie upoważnia cię do
    publikowania ich w jakiejkolwiek formie. Co więcej, nawet jeśli masz taką
    zgodę to masz obowiązek w momencie publikacji napisać kto jest ich
    autorem.

    Każde z osobna nie. Razem... trudno chyba jednoznacznie określić. Moim
    zdaniem w przypadku ogólnym nie, bo nie pozwalają w sposób pewny na
    identyfikacje danej osoby. Ta niepewność wynika tu głównie z faktu że
    każdy może sobie sam zafundować taki zestaw danych lub ich kilka i nikogo
    to w żaden sposób nie identyfikuje jako konkretnej osoby. Co innego gdyby
    to był np. numer IP + imię + nazwisko lub komercyjny, nieanonimowy adres
    e-mail + imię + nazwisko.

    --
    Marcin