  • 1. Data: 2002-10-16 21:02:36
    Temat: wielu właścicieli i sprzedaż domu
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    jak skutecznie rozwiązać problem sprzedaży domu, który w wyniku spadku
    należy do kilku osób? 1*50% i 4 * 12,5%
    Czy wszystkie osoby muszą się zgodzić na sprzedaż czy też wystarczy
    większość np. 50% + 1osoba z 12,5% własności?
    Jak to rozwiązać?

    Stryket

  • 2. Data: 2002-10-17 08:19:04
    Temat: Re: wielu właścicieli i sprzedaż domu
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    Użytkownik "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> napisał w
    wiadomości news:aokgkq$sbs$1@absinth.dialog.net.pl
    > Czy wszystkie osoby muszą się zgodzić na sprzedaż czy też wystarczy
    > większość np. 50% + 1osoba z 12,5% własności?
    wszystkie muszą się zgodzić.

    > Jak to rozwiązać?
    Najlepiej wybrać jedną osobę, której pozostali udzielą pełnomocnictwa
    notarialnego do sprzedaży. Ułatwia to rozmowy z kupującym, w pełnomocnictwie
    można wpisać minimalną cenę za jaką pełnomocnik może sprzedać dom.
    Inne rozwiązania są dla wszystkich uciążliwe, ustalenie ceny jest trudne,
    musi się przecież 5 osób zastanowić, pomyśleć. Jedna podejmie decyzję i
    będzie się tego trzymać, a jak jest pięć osób, to szansa że ktoś zmieni
    zdanie zawsze jest większa. Trudno też o jednej porze zebrać 5 właścicieli,
    kupującego, notariusza ...

    Radzisz
    Pisząc do mnie usuń SPAMFUJ z adresu !

  • 3. Data: 2002-10-17 10:56:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2002, Stryket wrote:

> [...]
    >+ Czy wszystkie osoby muszą się zgodzić na sprzedaż czy też wystarczy
    >+ większość np. 50% + 1osoba z 12,5% własności?

    Każdy sprzedaje swoje. Czyli w podanym przypadku sprzedaży podlegałoby
    62,5% współwłasności w domu a nie cały dom. Kwestię "skuteczności"
    niejednomyślnej sprzedaży przezornie pominę :) (mnie byś chyba nie
    namówił na zakup współwłasności budynku w którym nie są powydzielane
    lokale, jasniej mówiąc !)

    >+ Jak to rozwiązać?

    Ktoś już pisał :)
    Ale jak znajdą się "oporni" - to chyba trzeba by zacząć
    od wydzielenie własności lokali ("prawa strona dla babci,
    w lewej u góry kuzyn...") - wtedy można sprzedać własność
    konkretnej częsci lokali (współwłasność pozostaje dla
    "infrastruktury" - dachu, ścian, fundamentów i tych lokali
    co nie wydzielono). Takie "wydzielenie" to nie prywatna umowa
    tylko urzędowa, żeby była jasność :] (ze wpisem do KW),
    więc bynajmniej nie za darmo.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-10-17 15:01:01
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > Każdy sprzedaje swoje. Czyli w podanym przypadku sprzedaży podlegałoby
    > 62,5% współwłasności w domu a nie cały dom. Kwestię "skuteczności"
    > niejednomyślnej sprzedaży przezornie pominę :)

    w sumie kwestia niejednomyślności jest dla mnie najbardziej interesująca! Z
    reszy twojego listu wnioskuję, że mogę spodziewać się kłopotów typu jedna
    osoba się nie zgadza i nie dochodzi do sprzedaży :(

    Stryket