  • 21. Data: 2005-03-11 16:22:30
    Temat: Re: wezwanie na komisariat - konsekwencje niestawienia si
    Od: "ukf71" <u...@p...onet.pl>

    > Chwileczkę: wcześniej pisałeś, że to brat, a teraz, że nie wiesz.
    > Zamierzasz złożyć fałszywe zeznania?

    tak Cię to interesuje ?

    ponieważ dyskusja w usenecie nie jest składaniem zeznań to to co napisałem
    nie ma znaczenia
    przyjmij "nie pamiętam" i daj sobie spokój
    nawet nie wiesz kto pisze te słowa
    BTW jak można ustalić KTO stuka na klawiaturze ?
    Można chyba tylko ustalić co to za komuter.
    Kto siedzi przy nim to już problem.
    Oczywsićie nie piszę tego złosliwie. Ale często oglądam w TV jak np kogoś
    przyłąpali za obrazę kogoś w internecie i dowodem jest zapis komputerowy.
    No ale skazujemy komputer czy tego co stukał w klawisze ?
    No, wiem, wiem.
    "Można domniemywać..."
    I można nawet tak kogoś skazać.
    Ale to nie jest dowód tylko poszlaka - tak mi się wydaje.
    pozdro
    MJ

    ps porozmawiaj z moim bratem na temat tego co zeznam
    jak mi powiesz co powiedział to porozmawiamy

  • 22. Data: 2005-03-11 16:51:28
    Od: "<buraxta>" <b...@g...com>

    ukf71 wrote:
> [...]
    > "Można domniemywać..."
    > I można nawet tak kogoś skazać.
    > Ale to nie jest dowód tylko poszlaka - tak mi się wydaje.

    Tak samo jak z samochodem istnieje właściciel łącza - czy to jest linia
    telefoniczna, czy komórka z GPRSem (no może poza pre paid :)). Można
    domniemywać, że to właśnie on korzysta z połączenia, chyba że wskaże
    osobę :) To tak na logikę ;)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 23. Data: 2005-03-11 16:55:35
    Od: poreba <d...@p...com>

    <t...@p...onet.pl> popełnił 11 mar 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania
    > w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
    > wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec".

    Hmmm, a jeżeli właściciel pojazdu na żądanie uprawnionego organu wskaże
    komu udostępnił pojazd w sposób następujący i nieco mniej od wizjonerskiego
    Mnietka domniemanego z codziennym życiem związany:

    "W dniu ... wychodząc z domu o godz. ... wskazałem Angelinie i Euzebiuszowi
    Kowalskiemu, pełnoletnim domownikom, posiadającym odpowiednie uprawnienia
    miejsce, gdzie pozostawiłem niezbędne dokumenty i kluczyki do pojazdu
    oraz oświadczyłem, że gdy zajdzie potrzeba podczas mojej nieobecności mogą
    pojazdu używać. Po moim powrocie Angelina i Euzebiusz K. oświadczyli,
    że używali oboje, każde z osobna pojazdu w godz. od ... do ... jednak nie
    określili ktore kiedy.
    Nic mi więcej w sprawie nie wiadomo."

    to czy wypełni nałożony na niego obowiązek?
    Wskazac- wskazal, w oznaczonym czasie-w oznaczonym, wprawdzie
    niejednoznacznie, ale... Czy Angelina i Euzebiusz w ww. przykladzie sa
    _posiadaczami_ pojazdu?

    --
    pozdro
    poreba

  • 24. Data: 2005-03-11 18:30:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ukf71 wrote:

    > czyli mogę wskazać grupę osób.
    > Tu jest napisane "komu" a nie "osobę".
    > czyli np mogę wskazać "rodzinę"
    > oczywiscie gotów jestem podać dane posczególnych osób
    > tylo czy osoby między sobą ustalą kto zaparkował ?
    > A jak nie przypomną sobie ?
    > One nie są "właścicielami pojazdu". czyli nie muszą już nikogo wskazywać.
    > Mogą nie pamiętać.
    > MJ
    > ps nie żebym był upierdliwy ale ciekawi mnie to już czysto akademicko

    zawsze możesz powiedzieć, że kluczyki i dokumenty leżą w szufladzie i
    każdy ma prawo wziąć samochód bo mają na to twoją zgodę.
    A kto wówczas wziął to nie wiesz, bo nikt się nie chce przyznać.

  • 25. Data: 2005-03-11 18:31:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ukf71 wrote:
    > ps. Rodzina moja jest solidarna.

    żebyś się nie przekonał, że do momentu w którym indywidualnie
    nadstawiają tyłka, za twoje przekręty.

  • 26. Data: 2005-03-11 18:32:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ukf71 wrote:
    > Ale to nie jest dowód tylko poszlaka - tak mi się wydaje.

    na podstawie poszlak tez ludzie siedzą.

  • 27. Data: 2005-03-11 18:35:06
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@g...pl.spam.invalid> napisal(a):

    > zawsze możesz powiedzieć, że kluczyki i dokumenty leżą w szufladzie i
    > każdy ma prawo wziąć samochód bo mają na to twoją zgodę.
    > A kto wówczas wziął to nie wiesz, bo nikt się nie chce przyznać.

    Moim zdaniem musi wiedzieć kto konkretnie wziął w którym momencie.
    Przepis nie mówi o wskazaniu osób uprawnionych do korzystania z pojazdu
    przez właściciela, tylko o wskazaniu osoby, której właściciel udostępnił
    w określonym czasie pojazd. ;)
    --
    Samotnik

  • 28. Data: 2005-03-11 18:54:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > Przepis nie mówi o wskazaniu osób uprawnionych do korzystania z pojazdu
    > przez właściciela, tylko o wskazaniu osoby, której właściciel udostępnił

    Bez przesady.
    Ja nie wiem. Samochód stoi w garażu, kto ma potrzebę to bierze i jedzie.
    Somochód w określonym czasie udostępniłem, żonie, córce i sąsiadowi.

  • 29. Data: 2005-03-11 19:12:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@g...pl.spam.invalid> napisal(a):

    > Bez przesady.
    > Ja nie wiem. Samochód stoi w garażu, kto ma potrzebę to bierze i jedzie.
    > Somochód w określonym czasie udostępniłem, żonie, córce i sąsiadowi.

    No dobra, po raz ostatni piszę, że to nikogo nie interesuje, że Ty nie
    wiesz. ;)

    Dalszy udział w dyskusji podejmę, kiedy inicjator wątku opowie, jak
    Policja/sąd zareagował na tę jego "niewiedzę". :)
    --
    Samotnik

  • 30. Data: 2005-03-11 21:21:03
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Bez przesady.
    > Ja nie wiem. Samochód stoi w garażu, kto ma potrzebę to bierze i jedzie.
    > Somochód w określonym czasie udostępniłem, żonie, córce i sąsiadowi.

    No i za niewskazanie płacisz. Podstawa prawna była tu już podana a jest
    prosta jak budowa cepa. Sądy z tym problemów w każdym razie nie mają.
    Policja zresztą też nie.

    Pzdr
    Leszek