  • 1. Data: 2006-07-09 04:05:51
    Temat: wandale
    Od: "daswen" <d...@w...pl>

    Witam wszystkich !

    Czy ktoś z forumowiczów może wypowiedzieć się na temat umowy z instalatorem
    z zawartą w niej gwarancją na pokrywanie szkód wynikłych z działania osób
    trzecich (wandali) - czy takie coś jest zgodne z prawem?
    Czy można wymagać od instalatora instalacji by odpowiadał za zniszczenia
    przez niego i producenta w żaden sposób nie zawinione?

    Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek informację.

    Pozdrawiam

    Daswen

  • 2. Data: 2006-07-09 07:37:52
    Temat: Re: wandale
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    daswen [###d...@w...pl.###] napisał:
> [...]
    zniszczenia
    > przez niego i producenta w żaden sposób nie zawinione?
    > Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek informację.

    Chodzi Ci o zniszczenia w trakcie wykonywania usługi, czy potem? A
    może chodzi Ci o takie wykonanie instalacji (nie piszesz jakie), by
    było odporne na wandalizm?

  • 3. Data: 2006-07-09 08:24:35
    Od: "Hircyn" <h...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Chodzi Ci o zniszczenia w trakcie wykonywania usługi, czy potem? A
    > może chodzi Ci o takie wykonanie instalacji (nie piszesz jakie), by
    > było odporne na wandalizm?

    Raczej pytajacemu chodzi o to, że konserwator, nie chce w ramach
    konserwacji (a więc utrzymania w sprawnosci technicznej) ponosic
    kosztów odbudowy systematycznie dewastowanego lub kradzionego np.
    domofonu.... i to chyba jest oczywiste. Konserwacja to w zasadzie
    bardzo tani zabieg techniczny (cos w rodzaju przesmarowania i
    przeczyszczenia). Natomiast czy mozna w umowie zobowiązać
    konserwatora, że za odpowiednia gratyfikacja, do uzupełniania w czasie
    przeglądu (a więc raz w roku robionego zabiegu, jak np. przy
    samochodzie) do uzupełnienia i naprawy kradzinych lub niszczonych
    elementów? Zapewne tak, do jakiejs wartości, lub wg. wyceny (tak jak
    to ma miejsce przy przegladzie samochodu). Wymagac odpowiedzilnosci
    raczej nie mozna, o ile instalacja zostala wykonana zgodnie z jakąs
    umową lub projektem narzuconym na wykonawce/konserwatora. Chyba, że
    załozenia projektu instalacji były błędne - wtedy wine ponosi
    projektant.

  • 4. Data: 2006-07-09 08:35:21
    Od: "daswen" <d...@w...pl>

    Chodzi mi o zniszczenie po instalacji. Robię instalację, jest oddana do
    użytku. Po np. dwóch dniach ktoś przychodzi i tnie kable nożem.
    Ja to potem muszę naprawić na mój koszt.

  • 5. Data: 2006-07-09 08:38:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    daswen napisał(a):
    > Chodzi mi o zniszczenie po instalacji. Robię instalację, jest oddana do
    > użytku. Po np. dwóch dniach ktoś przychodzi i tnie kable nożem.
    > Ja to potem muszę naprawić na mój koszt.

    trudno by osoba trzecia za darmo to naprawiala

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 6. Data: 2006-07-09 08:39:47
    Od: "Hircyn" <h...@w...pl>

    Użytkownik "daswen" <d...@w...pl> napisał

    > Chodzi mi o zniszczenie po instalacji. Robię instalację, jest oddana
    > do użytku. Po np. dwóch dniach ktoś przychodzi i tnie kable nożem.
    > Ja to potem muszę naprawić na mój koszt.

    ... i tak będzie do czasu az policja złapie wandala. Mozesz to
    ubezpieczyc, wtedy koszty pokryje ubezpieczyciel... ale bedzie wymagał
    odpowiedniego zabezpieczenia (korytka na kable, potem kamery, po
    jakims czasie staly dozór ;)

  • 7. Data: 2006-07-10 04:36:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "daswen" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    osób
    > trzecich (wandali) - czy takie coś jest zgodne z prawem?

    Jeśli podpisałeś taka umowę to jesteś bardzo nierozsądny, ale umowa
    obowiązuje.

    > Czy można wymagać od instalatora instalacji by odpowiadał za zniszczenia
    > przez niego i producenta w żaden sposób nie zawinione?

    Zwykle nie można, ale jeżeli w umowie przyjąłeś na siebie takie
    zobowiązanie to trudno...