  • 1. Data: 2002-06-23 14:38:09
    Temat: " ;-) ''' w artykule prasowym
    Od: "Marcin" <k...@p...pl>

    Proszę o informację czy dozwolonym byłoby "mrugnięcie okiem" podczas
    opisywania nazw firm? Na przykład firma ABCD, pojawiłaby się w artykule jako
    DCBA.
    Chodzi o artykuł prasowy, oskarżający 3 _bardzo_ duże i bogate firmy (w tym
    bank).
    Mam materiały ukazujące spore przewałki w tychże - wszystkie redakcje jednak
    obawiają się, że procesy - nawet przy świetnie przygotowanej dokumentacji -
    mogłyby być bardzo kosztowne.

    --------------------
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2002-06-23 14:59:09
    Temat: Re: " ;-) ''' w artykule prasowym
    Od: "Marcin" <k...@p...pl>

    > wszystkie redakcje jednak obawiają się, że procesy

    Oczywiście "wszystkie" w których byłem....

    ===
    Marcin

  • 3. Data: 2002-06-23 15:33:03
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "Marcin" <k...@p...pl> ihn
    news:3d15ddd3$1@news.home.net.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > Prosze o informacje czy dozwolonym byloby "mrugniecie okiem" podczas
    > opisywania nazw firm? Na przyklad firma ABCD, pojawilaby sie w
    > artykule jako DCBA.

    Jezeli nie dasz w tekscie informacji pozwalajacych jednoznacznie
    zidentyfikowac kazdemu czytelnikowi firme, to mozna. Na ogol sie pisze
    np. "pewien znany koncern tytoniowy" - konia z rzedem temu, kto bedzie
    wiedzial, o ktora firme chodzi.

    > Mam materialy ukazujące spore przewalki w tychze - wszystkie
    > redakcje jednak obawiają sie, ze procesy - nawet przy świetnie
    > przygotowanej dokumentacji - moglyby byc bardzo kosztowne.

    Dlatego, ze u nas sila i niezaleznosc mediow jest mocno iluzoryczna.
    Nie wiem, gdzie juz byles, ale jesli jacys politycy maczali w tym
    lapy, to mozesz udac sie do "Nie" - niezaleznie od tego, czy uwazasz
    ja za wiarygodne zrodlo informacji czy za szmatlawego brukowca.

    PMM