  • 11. Data: 2008-11-14 21:19:57
    Temat: Re: uzupelnianie parkomatu przed nosem parkingowego
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Fri, 14 Nov 2008 16:13:38 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > A czy za motocykl się płaci? AFAIR nie.

    Chyba zależy to od miejscowości. W Warszawie jest uchwała o opłatach "za
    parkowanie pojazdów samochodowych". Chociaż jest to nieco zakręcone:

    § 2 1. Ustala się stawki opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych w
    strefie płatnego parkowania (...)

    § 3 1. Wprowadza się zerową stawkę opłaty dla:
    6) kierujących motocyklami

    A co z rowerzystami i motorowerzystami?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 12. Data: 2008-11-15 11:43:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2008, Jan Bartnik wrote:

    > Dnia Fri, 14 Nov 2008 16:13:38 +0100, Liwiusz napisał(a):
    >
    > § 2 1. Ustala się stawki opłaty za parkowanie
    > pojazdów samochodowych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > w strefie płatnego parkowania (...)
    >
    > § 3 1. Wprowadza się zerową stawkę opłaty dla:
    > 6) kierujących motocyklami
    >
    > A co z rowerzystami i motorowerzystami?

    Przecież napisali wyżej - nie dotyczy.
    Formalnie rzecz ujmując "nie podlega", rower nie podlega
    (w odróżnieniu od motocykla, który podlega ze stawką zero)

    Uchwała *nie dotyczy rowerów*, więc opłaty nie ma :)

    Różnica taka sama jak między VAT 0% i NP :) (w VAT jest dodatkowo
    jeszcze "zw" i standardowo raz na kwartał trzeba komuś na .podatki
    tłumaczyć, że mimo braku VAT do zapłacenia są to trzy RÓŻNE
    - prawnie - przypadki, z różnymi możliwymi konsekwencjami ubocznymi).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-11-15 16:27:52
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sat, 15 Nov 2008 12:43:00 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Przecież napisali wyżej - nie dotyczy.
    > Formalnie rzecz ujmując "nie podlega", rower nie podlega
    > (w odróżnieniu od motocykla, który podlega ze stawką zero)

    Ale to jest właśnie dziwne - jakim cudem motocykl podlega stawce zero,
    skoro go to rozporządzenie wcale nie dotyczy?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 14. Data: 2008-11-15 16:39:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jan Bartnik w <news:zounvmnrsv91$.uc9cvlf9boow$.dlg@40tude.net>:

    > Ale to jest właśnie dziwne - jakim cudem motocykl podlega stawce zero,
    > skoro go to rozporządzenie wcale nie dotyczy?

    Przecież Ci Gotfryd podkreślił, ale pieczołowicie wyciąłeś...
    Idź i poczytaj co to jest pojazd samochodowy i co to jest motocykl --
    w PoRD na ten przykład.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2008-11-15 19:25:53
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia 15 Nov 2008 16:39:32 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > Przecież Ci Gotfryd podkreślił, ale pieczołowicie wyciąłeś...
    > Idź i poczytaj co to jest pojazd samochodowy i co to jest motocykl --
    > w PoRD na ten przykład.

    Przegapiłem akurat tę definicję z PoRD :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 16. Data: 2008-11-15 19:32:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Z tego co pamiętam pytanie dotyczy sceny ze skandynawskiego filmu.
    > Mało prawdopodobne, by scena ze skandynawskiego filmu rozgrywała
    > się w PL, więc Twoja odpowiedź co nieco mija się z pytaniem...

    Sceny nie widziałem, ale idę o zakład, że tam były takie zegary-parkometry
    po jednym do każdego stanowiska postojowego. U nas też z 30 lat temu takie
    bywały.

  • 17. Data: 2008-11-15 20:15:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 15 listopad 2008 20:32
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gfn8i0$26s$1@news.onet.pl>):

    > Sceny nie widziałem, ale idę o zakład, że tam były takie zegary-parkometry
    > po jednym do każdego stanowiska postojowego. U nas też z 30 lat temu takie
    > bywały.

    A teraz są w ogóle jakieś? Bo na Śląsku zlikwidowali parę lat temu, bo to
    strasznie niewygodne było i bardzo drogie dla klienta.

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2008-11-15 20:35:17
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tristan pisze:
    > A teraz są w ogóle jakieś? Bo na Śląsku zlikwidowali parę lat temu, bo to
    > strasznie niewygodne było i bardzo drogie dla klienta.
    Tak? To zaparkuj teraz i zapłać za 10 minut.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 19. Data: 2008-11-15 22:44:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 15 listopad 2008 21:35
    (autor Kocureq
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <491f3274$0$29470$f69f905@mamut2.aster.pl>):

    > Tak? To zaparkuj teraz i zapłać za 10 minut.

    Jakoś cię nie rozumiem....

    --
    Tristan

  • 20. Data: 2008-11-15 22:47:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <491f3274$0$29470$f69f905@mamut2.aster.pl>):

    > Tak? To zaparkuj teraz i zapłać za 10 minut.

    Jakoś cię nie rozumiem.... Kiedyś parkowanie kosztowało chyba z 12zł i
    wymagało latania po sklepach, teraz po prostu staję. Najczęściej nie płacę
    wcale albo przyłazi taki dres i zabiera 2zł. I tak taniej i wygodniej niż
    12zł.

    --
    Tristan