    From: "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: uwaga na system ratalny GE Money Bank
    Date: Wed, 25 Feb 2009 23:39:11 +0100

    Proszę o opinie czy ma sens zgłaszanie przypadków takich działalności tzw
    "banków" jak poniżej do jakichkolwiek instytucji. Umowa umową ale czy przez
    zgłoszenie tego do jakichś instytucji jest szansa, że wymuszą na banku
    zmiany zapisów? A jeśli jest cień szansy to gdzie to zgłosić najlepiej? Czy
    pozostaje tylko nagłośnienie tej sprawy? nie zależy mi już tak na tej kasie
    jak na tym aby GE Money Bank w jakiś sposób oberwał jak nie przez jakąś
    instytucję to przynajmniej przez poinformowanie ewentualnych przyszłych
    klientów. Licząc na nieuwage klienta robią sobie dodatkową sporą kasę.

    W skrócie wyglada to tak, że za nieterminową wpłatę klient płaci karę 45 zł,
    taki jest zapis w umowie
    pierwszego blankietu nie przysłali w terminie (święta) a ja zapomniałem (bo
    też święta) i jak już doszedł wpłaciłem od razu dwie raty, jedną z
    opóźnieniem 2 tygodni a drugą z dwutygodniowym wyprzedzeniem.
    W następnym piśmie już z windykacji, które doszło za pare dni zostałem
    poinformowany, że za nieterminową wpłatę dostaje 45 zł kary i po jakimś
    czasie przyszły blankety do wpłacenia raty 1 i 2 + kara, ponieważ raty już
    dawno były wpłacone nie robiłem z tym nic i 23 tego miesiąca wpłaciłem od
    razy kolejne 2 raty, jedną z wyprzedzeniem dwutygodniowym a drugą
    sześciotygodniowym.
    Niestety dziś dostałem pismo z windykacji, że z powodu niezapłacenia w
    terminie 45 zł kary dostaje kolejne 45 zł kary, groteska.
    Sytuacja wygląda tak, że mam wpłacone
    1 rata z opóżnieniem 2 tyg
    2 rata z wyprzedzeniem 2 tyg
    3 rata z wyprzedzeniem 20 dni
    4 rata z wyprzedzeniem 50 dni
    i do tego mam dopłacić 90 zł kary za nieterminowe wpłaty + ustawowe odsetki
    za niezapłacenie pierwszej kary w terminie a wszystko przez moją nieuwagę
    o ile z pierwszą karą jestem w stanie się zgodzić - wiedziałem co podpisuje
    to zapłacenie drugiej kary od pierwszej kary to porażka i nic takiego w
    umowie nie znajduję.

    zakładając sytuację czysto teoretyczną, że gdybym opóźnił się tyko z
    pierwszą wpłatą załóżmy o dzień a kolejne spłacał nawet z 29 dniowym
    wyprzedzeniem nie płacąc pierwszej kary to ta kara przez 10 miesięcy trwania
    spłat by urosła do kwoty 450 zł przy sumie kredytu niecałe 1200 zł.

    Poniżej "pismo" , które wysłałem dziś do banku, które powinno wyjaśnić nieco
    wiecej, pojechałem ostro po bandzie ale niestety nie mogłem sie powstrzymać,
    ciekawe co odpiszą, w każdym razie nie dawałem powodu do oskarżenia mnie o
    cokolwiek

    "
    Cześć Lichwiarze*

    Dotyczy umowy nr xxxxx

    Proszę o wyjaśnienie faktu naliczania obłędnych lichwiarskich opłat.
    Zgodnie z umową raty mam wpłacać do 13 każdego miesiąca, niestety pierwszy
    blankiet wpłaty dotarł do mnie ze znacznym opóźnieniem po terminie i tylko
    kilka dni wcześniej niż informacja o tym, że kwota została przekazana do
    windykacji i zostałem obciażony kosztami 45 zł.
    Moja wina, ale trudno, okres okołoświąteczny, powinienem wpłacić pomimo
    braku dosłania blankietu, niestety zapomniałem i udało się Wam naciągnać
    mnie na koszty.

    Po otrzymaniu informacji o zaległosciach niezwłocznie zapłaciłem dwie raty 1
    i 2 w kwocie 280,60 w dniu 26/01/2009, czyli
    jedną z wyprzedzeniem kilkunastodniowym. Dopiero po jakimś czasie przyszedł
    kolejny blankiet który uwzględniał już dawno
    zapłacone raty i dodatkowy zdobyty przez Was haracz 45 zł.

    W dniu 23/02/2009 zapłaciłem kolejne 2 raty kredytu ze znacznym
    wyprzedzeniem - rata 3 i 4, niestety za dwa dni (dziś)
    przyszło kolejne pismo z wymuszeniem haraczu .. za zaległy haracz :)
    Czyli wasza, moim zdaniem, lichwiarska pseudobankowa instytucja naliczyla mi
    kolejną karę 45 zł od niezapłaconej kary w
    wysokości 45zł co jest paranoją,bo to jest 100% poprzedniej kary. Nie wiem
    czy coś bierzecie w trakcie pracy ale jesli tak to musi być mocne.
    Zastanawiam się teraz czy podpisałem umowę z bankiem czy organizacją
    przestępczą wymuszajacą gigantyczne odsetki, zastanawiam
    się też czy kolejnym krokiem waszego pseudobanku nie będzie czasem nasłanie
    na mnie łysych wypakowanych na sterydach
    panów i obcinanie palców za zwłokę. Proszę o informację czy mam się już bać?

    Doszło do groteskowej sytuacji kiedy raty kredytu za wyjątkiem pierwszej mam
    zapłacone ze znacznym wyprzedzeniem w stosunku
    do wymaganych terminów i mam 90 zł kary za nieterminowe wpłaty.
    Pierwszą karę jestem w stanie zapłacić ponieważ dałem się nabrać na wasz
    podstęp z opóźnieniem wysyłki blankietu i zapomniałem ale nie było w umowie
    zapisu, że od niezapłaconej kary są naliczne kolejne kary w takiej samej
    wysokości jak poprzednia kara.

    Rozumiem, że wam za bezprocentowe raty sklepy typu Media Markt zapewne
    rzucają jakieś nędzne resztki i zapewne dlatego chwytacie się każdego
    sposobu aby dorobić do marnych dochodów ale uważam, że ta kolejna kara od
    niezapłaconej kary to jest przesada.
    Jeżeli wasze dochody z klasycznej dzialalności są zbyt małe proponuje przed
    siedzibą firmy założyć plantacje buraków lub
    kartofli, pozwoli to na dodatkowe dochody i zapewni pracownikom odprężenie
    umysłowe pomiędzy naliczaniem kolejnych kar
    a graniem w pasjansa na komputerach.

    Proszę o potraktowanie tego pisma a dokładnie drugiej opłaty karnej za
    niezapłaconą pierwszą opłatę karną jako reklamację
    i proszę o oficjalną odpowiedź z uzasadnieniem.
    Jednoczesnie informuję, że w przypadku konieczności zapłacenia tej drugiej
    lichwiarskiej kary wasz, jak siebie nazywacie, bank zostanie
    zdyskredytowany w oczach opinii publicznej (oczywiście w granicach
    dopuszczalnych prawem przez opis konkretnych sytuacji i
    opis daiałania systemu kar)
    zarówno w internecie jak i lokalnych mediach
    co raczej nie spowoduje napływu nowych klientów. Jednocześnie przekażę
    przypadek do rozpatrzenia przez federacje konsumenckie
    i UOKiK a także inne organizacje, których nie chce mi się po kolei
    wymieniać.

    Byłem i do dziś jestem zadowolonym klientem innych konkurencyjnych banków np
    AIG, Cetelem, czasem trafiało się opóżnienie
    jednak częściej płaciłem raty z wyprzedzeniem i nikt tam nie nalicza chorych
    opłat jeśli raz na jakiś czas trafi się kilkudniowa zwoka
    a tym bardziej nikt nie nalicza 100% kar od kar. widać wy jeszcze nie
    dorośliscie do współpracy z klientami dlatego jak naszybciej spłacam raty i
    kończymy współpracę w trybie natychmiastowym a także odsyłam bezzensowną
    kartę kredytową, możecie sobie nią pozatykać dziury w butach bo skoro
    prowadzicie taki szabrowniczy system to podejrzewam, że zarabiacie na tyle
    mało, że je macie.
    Dodatkowo ze swojej strony polecam wam przenieść działalnosć np. do
    Ułan Bator lub lepiej do afryki i tam nakręcać proceder wciągania klientów w
    spirale długów.
    Rynek ten moim zdaniem doskonały do ekspansji dla takich instytucji jak
    wasza, Kali nie oddać kozy w trminie Kali płacić 10
    bananów, kali nie zapłacić 10 bananów
    Kali oddać kolejną kozę. Kali nie mieć internetu i dostępu do środków
    masowego przekazu i kali się nie obronić bo czarownik
    we wiosce nic nie poradzić, ale tutaj na szczeście istnieją środki masowego
    przekazu i odpowiednie instytucje, każdy może
    wyrazić opinie o produkcie dostępnym na rynku i możecie się przejechać bo w
    ostatecznym rozliczeniu rynkiem rządzi klient i opinia o produkcie, choć mam
    szczerą nadzieję, że do tego czasu wykończy was popularny ostatnio kryzys
    Miłego dnia !

    PS odpowiedź na powyższą reklamację proszę kierować zwrotnie na ten mail lub
    listownie, nie mam obecnie prywatnego telefonu.

    * Lichwiarz - osoba zajmująca się dawaniem pożyczek, najczęściej na bardzo
    wysoki procent.(źródło Wikipedia)
    "