  • 1. Data: 2007-01-17 15:33:44
    Temat: uslugi dostepu do internetu
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    hej!
    czy zgodne z prawem jest wystawianie faktury na firme klienta (klient tak
    chce) lub na calkiem inna osobe w sytuacji gdy klient ma umowę na dostep do
    internetu spisaną na siebie (osoba prywatna)

    pozdrawiam
    Wasyl

  • 2. Data: 2007-01-17 16:34:03
    Temat: Re: uslugi dostepu do internetu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wasyl napisał(a):
> [...]
    > chce) lub na calkiem inna osobe w sytuacji gdy klient ma umowę na dostep do
    > internetu spisaną na siebie (osoba prywatna)

    Nie. Faktura musi mieć podstawę, podstawą jest umowa, a umowa jest na...?

  • 3. Data: 2007-01-17 17:47:23
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    wiadomości news:cnv184-5gl.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie. Faktura musi mieć podstawę, podstawą jest umowa, a umowa jest na...?

    A gdzie jest zabronione wystawienie faktury na kogoś innego? Np kupując
    chleb zażyczę sobie fakturę na Myszkę Miki i co?
    Umowa jest podstawą wykonania i żądania wykonaia usługi i zobowiązań
    finansowych. Faktura dokumentuje ten fakt, ale umowa np niekiedy nie
    precyzuje na kogo ma być wystawiana faktura,.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2007-01-17 18:48:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > A gdzie jest zabronione wystawienie faktury na kogoś innego? Np kupując chleb
    > zażyczę sobie fakturę na Myszkę Miki i co?

    W sklepie sprzedawca nie ma obowiązku legitymowania nabywcy. Skoro twierdzi, ze
    jest Myszka Miki albo ze działa w jej imieniu, to widocznie tak jest. Wystawia
    fakturę i po krzyku. Ale w wypadku umowy pisemnej wystawienie faktury na inny
    podmiot, niż opiewa umowa jest przestępstwem za które odpowiada się dwa razy.
    Raz z kodeksu karnego a drugi raz z kodeksu karnego skarbowego.

  • 5. Data: 2007-01-17 18:59:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Werbiński napisał(a):

> [...]
    > finansowych. Faktura dokumentuje ten fakt, ale umowa np niekiedy nie
    > precyzuje na kogo ma być wystawiana faktura,.

    Tfuuuuuu! Nie wiem dlaczego cały czas myślałem zaksięgowaniu swoich
    wydatków przy fakturze na kogoś innego :)

  • 6. Data: 2007-01-17 23:46:57
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

> [...]
    > wystawienie faktury na inny podmiot, niż opiewa umowa jest przestępstwem
    > za które odpowiada się dwa razy. Raz z kodeksu karnego a drugi raz z

    Są umowy, w których są osobne rubryki na dane do faktur.
    Np Tepsa ma chyba trzy: płatnik, zamawiający, osoba kontaktowa. Na kogo
    fakturę?
    Jaki przepis nakazuje zawierać dane do faktury w umowie? Jaki przepis
    nakazuje mi sprawdzić dane zawierającego umowę?

  • 7. Data: 2007-01-18 00:05:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):

    > Jaki przepis nakazuje zawierać dane do faktury w umowie? Jaki przepis
    > nakazuje mi sprawdzić dane zawierającego umowę?

    Art. 22 Ustawy o rachunkowości

    1. Dowody księgowe powinny być rzetelne, to jest zgodne z rzeczywistym
    przebiegiem operacji gospodarczej, którą dokumentują, kompletne,
    zawierające co najmniej dane określone w art. 21, oraz wolne od błędów
    rachunkowych.

    M.

  • 8. Data: 2007-01-18 12:28:59
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

> [...]
    > przebiegiem operacji gospodarczej, którą dokumentują, kompletne,
    > zawierające co najmniej dane określone w art. 21, oraz wolne od błędów

    Może jestem zmęczony, ale nie widzę sprzeczności tego artykułu z faktem,
    kiedy ktoś kupuje w czyimś imieniu lub dla kogoś.
    Przykład A podpisuje umowę na dostarczenie usługi dla B, gdzie płatnikiem
    będzie C, a faktury mają być wystawiane na D. Wykonawcą usługi będzie E, a
    faktury będą wystawiane przez F, serwis zapewni podwykonawca G.
    Domniemam, że D jest oddziałem lub podmiotem powiązanym z B i być może A.
    Pytanie tylko, czy koniecznie muszę jako E w umowie zawrzeć cztery adresy i
    dane kontrahenta.

  • 9. Data: 2007-01-18 13:27:47
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Jan Werbiński* na tej grupie:

    > Może jestem zmęczony, ale nie widzę sprzeczności tego artykułu z faktem,
    > kiedy ktoś kupuje w czyimś imieniu lub dla kogoś.

    Bo jej nie ma. Jest coś takiego jak umowa na rzecz osoby trzeciej bądź
    działanie w imieniu własnym ale na rachunek osoby trzeciej.

    > Przykład A podpisuje umowę na dostarczenie usługi dla B, gdzie płatnikiem
    > będzie C, a faktury mają być wystawiane na D. Wykonawcą usługi będzie E, a
    > faktury będą wystawiane przez F, serwis zapewni podwykonawca G.

    Musi istnieć stosunek prawny pomiędzy B i C uzasadniający taki
    zabieg. Natomiast manewr pomiędzy C i D wymagałby niewąskiej
    łamigłówki prawnej.

    > Domniemam, że D jest oddziałem lub podmiotem powiązanym z B i być może A.
    > Pytanie tylko, czy koniecznie muszę jako E w umowie zawrzeć cztery adresy i
    > dane kontrahenta.

    1. Jeśli D ma osobowość prawną - nawet jako oddział B - to zaciąga
    zobowiązania we własnym imieniu.
    2. E nie ma podstaw do wystawienia faktury nikomu innemu niż A.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2007-01-18 16:00:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Są umowy, w których są osobne rubryki na dane do faktur.
    > Np Tepsa ma chyba trzy: płatnik, zamawiający, osoba kontaktowa. Na kogo
    > fakturę?

    Zamawiający. On jest stroną umowy. Kto płaci, to już sprawa pomiędzy
    zamawiajacym a płacącym. A osoba kontaktowa nie ma tu nic do rzeczy.

    > Jaki przepis nakazuje zawierać dane do faktury w umowie? Jaki przepis nakazuje
    > mi sprawdzić dane zawierającego umowę?

    Żaden. Ale jak juz masz umowę pisemną, to nie możesz innych danych wpisać do
    faktury. To działa tylko w tę stronę.