  • 1. Data: 2004-01-21 21:40:54
    Temat: urlop wg nowego kodeksu pracy i niuans art 18
    Od: "Rork" <m...@n...elka.pw.edu.pl>

    Witam

    Temat urlopu wg nowego kodeksu pracy byl juz poruszany na grupie ale
    chcialbym go jeszcze doprecyzowac (jutro chce isc klocic sie z kadrowa).
    Prace (pierwsza po studiach) rozpoczalem w kwietniu minionego roku. Zatem
    minelo juz magiczne 6 miesiecy i nabylem (w pazdzierniku) praw do 9 dni
    urlopu. Czy zatem obowiazuja mnie przepisy z nowego kodeksu pracy? Art 18
    nowelizacji mowi ze:

    "Do pracowników, którzy do dnia wejścia w życie ustawy nie nabyli prawa do
    kolejnego urlopu, stosuje się do czasu nabycia prawa do kolejnego urlopu
    art. 153 Kodeksu pracy w dotychczasowym brzmieniu".

    Czy ten zapis oznacza ze dopiero w kwietniu urlop bedzie mi liczony wg
    nowego kodeksu? Kiedy "odnawia" sie urlop? Czy nastepuje to w dniu rocznicy
    podjecia pracy (w moim przypadku w kwietniu) czy tez na poczatku roku?

    Bardzo dziekuje za ewentualne odpowiedzi i przepraszam jesli odpowiedz juz
    padla na grupie. Skorzystalem z googla ale nie jestem pewien czy odpowiedzi
    jakie znalazlem sa adekwatne do mojego pytania. Chce byc pewien zanim
    rozpoczne wojne z kadrowa a prawo to akurat nie moj konik.

    pozdr
    Rork

  • 2. Data: 2004-01-22 10:06:00
    Temat: Re: urlop wg nowego kodeksu pracy i niuans art 18
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    a najgorsze jest ze masz racje.. i jak ja to powiem mojej lubej ktora juz
    sie cieszyla ze bedzie miala normalny urlop..
    wypoczynek na caly rok mozemy przekresilic